Ma ona umożliwić wprowadzenie w Polsce tzw. systemu tachografu cyfrowego.
Zgodnie z projektem ustawy od 5 sierpnia 2005 r. nowo rejestrowane i wprowadzane do użytkowania pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t wykonujące krajowy lub międzynarodowy transport drogowy oraz przewozy na potrzeby własne muszą być

wyposażone w tachograf cyfrowy. Obowiązkowi temu nie podlegają m.in.: autobusy wykonujące przewozy na trasach do 50 km, pojazdy których maksymalna prędkość nie przekracza 30 km/h i pojazdy używane do niehandlowych przewozów towarowych.
Tachograf cyfrowy z kartami dostępu zastąpi stosowany dotychczas tachograf analogowy. Karty do tachografów cyfrowych wydawane będą za opłatą, na wniosek zainteresowanych osób lub podmiotów. Korzystając z kart do tachografów urządzenie rejestrujące identyfikuje tożsamość posiadacza karty oraz umożliwia transfer i przechowywanie danych o czasie pracy kierowcy.
Karty do tachografów podzielone będą na: karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowe i karty kontrolne.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto