Świece zapłonowe Super Plus posiadają elektrodę ze stopu itru, który
tworzy szczelnie przylegającą warstwę tlenku. Dzięki temu świeca jest odporna
na korozję i przeciążenia termiczne. Dotychczas itr wykorzystywany był
przez Boscha wyłącznie w świecach zapłonowych montowanych fabrycznie oraz
w samochodach wyścigowych.
Pierwsza świeca Boscha została wyprodukowana w 1902 roku wraz z pierwszym
iskrownikiem wysokiego napięcia dla ówczesnego zakładu "Daimler-Motor Gesellschaft".
Bosch produkuje rocznie około 350 milionów świec zapłonowych do niemal
wszystkich samochodów na świecie.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto