
Największą nowością jest zwiększenie wydajności wersji D2. Według szwedzkiego producenta, 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna zadowala się teraz zaledwie 3,4 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 88 g CO2/km. To obecnie najbardziej ekonomiczny model Volvo. W ofercie pojawiła się także nowa przekładnia automatyczna. W połączeniu z tą skrzynią, wersja D2 zużywa 3,9 l/100 km.
Szwedzi przedstawili także całkowicie nową wersję modelu V40 - T2. Sercem układu napędowego tej odmiany będzie 1.6-litrowy motor z turbosprężarką, generujący 120 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,3 l/100 km, przy emisji CO2 124 g/km.
Ceny tych wersji nie są jeszcze znane. Zmodyfikowane V40 D2 i T2 pojawią się na rynku w połowie 2013 roku.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?