Nowe silniki Volkswagena

(mj/ip)
W związku z wprowadzeniem nowej płyty podłogowej MQB niemiecka marka zaprezentowała nowe i zmodyfikowane silniki oraz technologię tzw. aktywnego zarządzania pracą cylindrów.

Inżynierowie Volkswagena kierowali się trzema warunkami. Chcieli poprawić efektywność napędów, wykorzystać energię ze źródeł

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

alternatywnych, w szczególności z energii odnawialnej oraz opracować pojazdy z napędem o neutralnej emisji CO2. Początkiem ekologicznej drogi były modele BlueMotion oferowane od 2006 roku. Na ich czele stoi Polo ze średnim użyciem paliwa 3,3 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 87 g/km. W następnej kolejność VW zdecydował się na produkcję aut z napędem hybrydowym. Pierwszy z nich to Touareg Hybrid zaprezentowany w 2010 roku. W 2012 roku zaprezentowano Jettę w wersji Hybrid. Na przyszły rok planowane jest rozpoczęcie ery elektrycznych aut za pomocą modeli e-up! oraz Golfa Blue-e-Motion.

Nowe silniki benzynowe to 1,2-litrowe jednostki o mocach 85 KM (165 Nm)  i 105 KM (175 Nm) oraz 1,4-litrowe motory o mocach 122 KM (200 Nm) i 140 KM (250Nm). W wariantach 1,4 l moc dostępna jest w zakresie od 1400 obr/min i utrzymują się na maksymalnym poziomie do 4000 obr/min. Zużycie paliwa obniżyło się o ok. 10%, a w połączeniu z systemem odłączania cylindrów (ACT) spalanie może spać aż o 20%.

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

Technologia ACT początkowo dostępna będzie z silnikiem 1.4 TSI o mocy 140 KM. System ten aktywnie zarządza pracą cylindrów. Przy niskich i średnich obciążeniach dwa cylindry zostają wyłączone, przez co spalanie w znormalizowanym cyklu obniża się o 0,4l/100 km. Cylindry są odłączane przy prędkości obrotowej pomiędzy 1250 a 4000 obr/min i momencie obrotowym pomiędzy 25 a 100 Nm. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania pracy cylindrów trwają od 13 do 36 milisekund. Dzięki czujnikowi położenia pedału gazu oraz inteligentnemu oprogramowaniu system rozpoznaje nieregularne profile jazdy, na przykład jazdę sportową. W takich przypadkach cylindry nie są wyłączane.

Kolejna nowość to silnik na gaz ziemny. Będzie on zbudowany na bazie jednostki 1.4 TSI o mocy 122 KM. Taka wersja nazwana będzie EcoFuel i ma mieć moc 110 KM. W przyszłym Golfie przewidziano 50-litrowy zbiornik na benzynę oraz 2 podpodłogowe zbiorniki gazu. Pozwalają one przedłużyć zasięg na jednym tankowaniu o 420 km, co oznacza możliwość przejechania na pełnym baku aż 1300km i jak zapowiada producent, ma to się odbyć bez żadnego negatywnego wpływu na pojemność bagażnika czy ilość miejsca w kabinie pasażerskiej.

Nowe silniki Diesla będą mieć pojemność od 1,6 do 2,0 litra. Zakres mocy wynosić będzie od 90 KM do 190 KM, zaś maksymalny moment obrotowy od 250 Nm do 380 Nm. Nowe Diesle emitują do 7g/km CO2 mniej. Niektóre z silników zwiększyły swoją moc o 12-26%.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty