Do tej pory Clio Gordini RS było
dostępne wyłącznie z dwulitrowym, benzynowym silnikiem o mocy 200 KM montowanym także w
modelu Sport. Pozwalało to na rozpędzenie tego miejskiego autka maksymalnie do 225 km/h, a pierwsza "setka" pojawiała się na prędkościomierzu po upływie zaledwie 6,9 sekundy. Od teraz można będzie kupić model Gordini w nadwoziu trzy lub pięciodrzwiowym z jednostką
benzynową o pojemności 1.6 litra o mocy 125 KM lub wysokoprężnym 1.5 dCi (105 KM).
**CZYTAJ TAKŻE
Renault Gordini w PolsceDuża popularność Renault Gordini**
W Polsce Clio Gordini można zamawiać
w czterech kolorach: biel alpejska, perłowy, niebieski Malte, głęboka czerń. Samochód
został dodatkowo wyposażony w m.in. automatyczną klimatyzację, czujnik światła
oraz deszczu, boczne elektrycznie składane lusterka, szyby przednie regulowane
elektrycznie z włącznikiem impulsowym kierowcy i pasażera oraz światła
doświetlające zakręty.
Nazwa Gordini wzięła się od
nazwiska konstruktora, który w latach pięćdziesiątych współpracował z marką
Simca, tworząc samochody wyścigowe. W latach 1950 - 1956 zespół Simca-Gordini
brał nawet udział w wyścigach Formuły 1. Od 1969 Gordini należy już do koncernu
Renault.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?