Pod maski BMW 535d Limuzyna oraz BMW 535d Touring trafi trzylitrowa wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 272 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik Variable Twin Turbo doładowywany jest dwiema turbosprężarkami o różnych wydatkach i pozwala na
rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w ciągu 6,5 (Limuzyna) lub 6,6 s (Touring). Prędkość maksymalna samochodów ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Moc silnika przenoszona jest w BMW 535d na tylną oś za pośrednictwem 6-przekładniowej automatycznej skrzyni biegów.
Z możliwościami nowego Diesla można było się już zapoznać podczas tegorocznego rajdu Paryż-Dakar. Kierujący wyposażonego weń BMW X5 Luc Alphand zwyciężył w kategorii aut z silnikami wysokoprężnymi.
BMW 630i Coupé i Cabrio otrzymają benzynowy silnik o pojemności 3 l rozwijający moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm. Może on współpracować z jedną z dwóch 6-biegowych przekładni: mechaniczną lub automatyczną. BMW 630i przyspiesza do "setki" w 6,5 (skrzynia manualna) lub 6,7 s (przekładnia automatyczna), a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Modele z nowymi silnikami pojawią się na rynku we wrześniu tego roku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?