Nowe Porsche 911 Sport Classic. Najmocniejsze 911 z manualną skrzynią biegów

Mariusz Michalak
Porsche 911 Sport ClassicLimitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur trafi do sprzedaży w liczbie 1250 egzemplarzy, ożywiając styl lat 60. i wczesnych 70. ubiegłego stulecia. Podobnie jak w przypadku bezpośredniego poprzednika – 911 Sport Classic z 2009 roku, opartego na generacji 997, za inspirację dla wyglądu posłużyły tu oryginalne 911 (1964-1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku. Fot. Porsche
Porsche 911 Sport ClassicLimitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur trafi do sprzedaży w liczbie 1250 egzemplarzy, ożywiając styl lat 60. i wczesnych 70. ubiegłego stulecia. Podobnie jak w przypadku bezpośredniego poprzednika – 911 Sport Classic z 2009 roku, opartego na generacji 997, za inspirację dla wyglądu posłużyły tu oryginalne 911 (1964-1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku. Fot. Porsche
Limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur trafi do sprzedaży w liczbie 1250 egzemplarzy, ożywiając styl lat 60. i wczesnych 70. ubiegłego stulecia. Podobnie jak w przypadku bezpośredniego poprzednika – 911 Sport Classic z 2009 roku, opartego na generacji 997, za inspirację dla wyglądu posłużyły tu oryginalne 911 (1964-1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku.

Wygląd**nowego 911 Sport Classic podkreślają: szerokie nadwozie, zarezerwowane dotąd dla modeli 911 Turbo, nieruchomy tylny spojler w stylu „kaczego kupra” legendarnego 911 Carrera RS 2.7 oraz dach z podwójnymi wybrzuszeniami.

Wybierając ekskluzywny lakier dla nowej limitowanej edycji, projektanci inspirowali się szarym odcieniem Fashion Grey z wczesnych egzemplarzy Porsche 356 – podobnie jak w przypadku pierwszego 911 Sport Classic typ 997, wprowadzonego na rynek w 2009 roku.
Wnętrze wyróżnia kultowy wzór w pepitę na panelach drzwi oraz środkowych panelach foteli, a dwukolorowa tapicerka z półanilinowej skóry w odcieniach Czarnym i Classic Cognac tworzy elegancki kontrast z lakierem nadwozia.

3,7-litrowy, sześciocylindrowy bokser biturbo generuje moc 405 kW (550 KM) i kieruje siłę napędową wyłącznie do tylnych kół. W połączeniu z siedmiobiegową ręczną przekładnią nowe 911 Sport Classic jest najmocniejszym 911 z manualną skrzynią dostępnym obecnie na rynku.

Zobacz także: Ford Mustang Mach-E. Prezentacja modelu

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie