Nowe Porsche 718 Cayman GT4 RS, Co je wyróżnia? Zobacz zdjęcia

Mariusz Michalak
Porsche 718 Cayman GT4 RSKiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy.Fot. Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 RSKiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy.Fot. Porsche
Udostępnij:
Kiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy.

Kluczowy element nowego samochodu sportowego, stanowi wolnossący 6-cylindrowy silnik znany z wyścigowego 911 GT3 Cup oraz seryjnego 911 GT3. Jednostka „rozkręca się” do 9000 obr./min. W porównaniu z Porsche 718 Cayman GT4 nowe 718 Cayman GT4 RS osiąga dodatkowe 80 KM (59 kW) mocy, co przekłada się na stosunek masy do mocy wynoszący 2,83 kg/KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 430 do 450 Nm.

Porsche 718 Cayman GT4 RSKiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną
Porsche 718 Cayman GT4 RS

Kiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy.

Fot. Porsche

Do szczególnych cech nowego, topowego wariantu 718 należą wloty powietrza procesowego za szybami kierowcy i pasażera. 718 Cayman tradycyjnie ma tu małe boczne okna. Nowe wloty poprawiają przepływ powietrza wlotowego, a jednocześnie pozwalają wytworzyć ekscytujący dźwięk tuż obok uszu podróżujących. Projektanci zachowali charakterystyczne, służące do chłodzenia silnika wloty powietrza przed tylnymi kołami.

Jak każde współczesne Porsche z rodziny RS nowe 718 GT4 RS jest dostępne wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK) o 7 przełożeniach. Przekładnia błyskawicznie zmienia biegi i jest gwarancją maksymalnych osiągów. Dzięki łopatkom kierowca może ręcznie wybierać przełożenia bez odrywania dłoni od kierownicy. Alternatywnie do dyspozycji jest przeprojektowana dźwignia zmiany biegów w konsoli środkowej.

Sportowo zestrojona przekładnia PDK o krótkich przełożeniach stanowi podstawę niesamowitych przyspieszeń nowego samochodu sportowego z centralnie umieszczonym silnikiem. 718 Cayman GT4 RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 s (GT4 z PDK: 3,9 s) i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h (GT4 z PDK: 302 km/h); korzysta wtedy z siódmego biegu.

Dwumiejscowy samochód waży tylko 1415 kg – z pełnym zbiornikiem paliwa i bez kierowcy, zgodnie z normą DIN. To o 35 kg mniej niż 718 GT4 ze skrzynią PDK. Wagę pojazdu zredukowano dzięki zastosowaniu elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), takich jak maska oraz przednie błotniki. Masę zmniejszono także dzięki zastosowaniu lekkich wykładzin i ograniczeniu ilości materiału izolacyjnego. Ponadto tylną szybę wykonano z lekkiego szkła. Dążenie do wyeliminowania każdego zbędnego grama demonstrują lekkie panele drzwi z tekstylnymi pętlami do otwierania oraz schowkami w postaci siatek.

Porsche 718 Cayman GT4 RSKiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną
Porsche 718 Cayman GT4 RS

Kiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy.

Fot. Porsche

Z zewnątrz uwagę zwraca nowe, zamocowane na stałe tylne skrzydło z mocowaniami typu „łabędzia szyja” i aluminiowymi wspornikami. Jego wysoce efektywna konstrukcja wywodzi się z wyścigowego Porsche 911 RSR, a niedawno została po raz pierwszy zastosowana w seryjnym samochodzie Porsche – w nowym 911 GT3. W trybie Performance, zarezerwowanym do użytku na torach wyścigowych, 718 Cayman GT4 RS generuje o ok. 25% większy docisk niż wariant GT4, za co odpowiadają również zmniejszony o 30 mm prześwit (w porównaniu z 718 Cayman), przyciągające wzrok otwory wentylacyjne w przednich nadkolach, aerodynamicznie zoptymalizowana osłona podwozia wraz z tylnym dyfuzorem, przedni dyfuzor z licznymi stopniami regulacji oraz nowy przedni spojler z opływowymi bocznymi „łopatkami”.

Lepsze osiągi samochodu to także zasługa modyfikacji podwozia. Zastosowano tu przeguby kulowe, które ściśle „wiążą” podwozie z nadwoziem, zapewniając jeszcze precyzyjniejsze i bardziej bezpośrednie prowadzenie. Regulowane, gotowe do jazdy torowej podwozie wyróżniają specyficzna dla odmiany RS konfiguracja amortyzatorów oraz zmodyfikowane nastawy sprężyn i stabilizatorów.

Dynamiczny design GT4 RS dodatkowo „podkręca” opcjonalny pakiet Weissach. Przednia pokrywa, wloty powietrza procesowego, wloty powietrza chłodzącego, osłona modułu układu dolotowego, górne elementy obudowy lusterek bocznych oraz tylny spojler mają wówczas wykończenie z włókna węglowego, a tytanowe końcówki układu wydechowego przypominają te z Porsche 935. Również zamontowana w tylnej części kabiny klatka bezpieczeństwa jest wykonana z tytanu. Pakiet obejmuje też tapicerowaną materiałem Race-Tex górną sekcję deski rozdzielczej oraz duże logo Porsche na tylnej szybie. Ponadto w ramach pakietu Weissach, za dodatkową opłatą, zamiast 20-calowych kutych obręczy z aluminium można zamówić 20-calowe kute felgi z magnezu.

Nowe Porsche 718 Cayman GT4 RS świętuje swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Samochód można już zamawiać w cenie od 731 tys. zł z VAT. Dostawy rozpoczną się w grudniu 2021 r. Ponadto GT4 RS jest dostępne z opcjonalnym pakietem Weissach, dodatkowo poprawiającym jego aerodynamikę. W Los Angeles debiutuje również wyścigowa wersja 718 Cayman GT4 RS Clubsport, która od 2022 r. będzie pojawiać się w wybranych krajowych i międzynarodowych seriach wyścigowych.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł630,00 zł-50%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie