Parlament Europejski podjął uchwałę wprowadzającą od 2012 r. obowiązek oznaczania opon samochodowych pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia.
Opony zostaną podzielone na różne klasy w ramach jednego systemu, w którym opona o najlepszej jakości zostanie oznaczona jako "klasa A", natomiast opona o najgorszej jakości jako "klasa G". Taki system informacji ma pomagać kierowcom w podjęciu decyzji przy zakupie ogumienia.
Już w połowie marca unijni parlamentarzyści głosowali za tym, aby w Europie od 2011 r. obowiązkowe było montowanie w samochodach opon o mniejszych oporach toczenia, dzięki czemu ograniczone zostanie zużycie paliwa.
Aby przemysł samochodowy miał czas na dostosowanie się do nowych wymogów, przewidziano okresy przejściowe. Obie decyzje wymagają jeszcze zgody Rady Unii Europejskiej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?