Nowe Mini, czyli druga odsłona współczesnego klasyka (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Mini, które dwanaście lat temu wróciło na rynek dzięki BMW, właśnie doczekało się drugiej generacji. Wygląda podobnie jak poprzednik, ma większe nadwozie i turbodoładowane silniki.
Nowe Mini Cooper
Nowe Mini Cooper

Bawarski koncern przywrócił do życia markę Mini w 2001 r. Wtedy na drogi wyjechało współczesne wcielenie legendarnego auta z Wielkiej Brytanii. Teraz stylowe miejskie auto z górnej półki doczekało się drugiej generacji.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Mini Cooper

Nowe Mini Cooper
Nowe Mini Cooper

Stylistycznie nowe Mini Cooper nawiązuje do poprzednika. Nadal mamy charakterystyczny sześciokątny wlot powietrza, okrągłe przednie reflektory i dwubryłowe nadwozie. W porównaniu z poprzednikiem długość auta wzrosła o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm. Nowe Mini Cooper ma 3821 mm długości, 1727 mm szerokości i 1414 mm wysokości i rozstaw osi wynoszący 2495 mm. Kabina jest więc przestronniejsza. Urósł także bagażnik. Ma pojemność 211 l.

Mini ma w pełni niezależne zawieszenie - z przodu jednowahaczowe kolumny, z tyłu oś wielowahaczowa. W standardzie jest m.in. wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, układ stabilizacji toru jazdy DSC i elektroniczna blokada przedniego dyferencjału.

W kabinie największą zmianę jest przeniesienie prędkościomierza i obrotomierza przed kierowcę. Okrągły centralny wyświetlacz pozostał, ale służy do sterowania zestawem audio czy klimatyzacją.

Warianty silnikowe są następujące:

Mini Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1499 cm3, moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 4500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1250-4000 obr./min (230 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s (z automatyczną skrzynią: 7,8 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), średnie zuxycie paliwa*: 4,5-4,6 l/100 km (4,7-4,8 l/100 km), emisja CO2*: 105-107 g/km (109-112 g/km).

Mini Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1998 cm3, moc maksymalna: 141 kW/192 KM przy 4700-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 1250-4750 obr./min (300 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s (z automatyczną skrzynią biegów: 6,7 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km (5,2-5,4 l/100 km).

Mini Cooper D: 3-cylindrowy turbodiesel z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek, wtrysk bezpośredni common rail, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2000 barów), pojemność: 1496 cm3, moc maksymalna: 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s (z automatyczną skrzynią: 9,2 s), prędkośc maksymalna: 205 km/h (204 km/h), średnie zużycie paliwa*: 3,5-3,6 l/100 km (3,7-3,8 l/100 km).

(DKO) 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty