Nowe auto koncepcyjne powstało w wyniku ciągłego rozwoju stylistyki Audi. Łączy w sobie wiele elementów wizualnych

zarezerwowanych dotychczas dla przyszłościowych samochodów sportowych, z typową dla Audi koncepcją allroad i z niezależną formą nadwozia „Shooting Brake”.
Samochód ma 4,20 m długości. Na drodze wygląda mocno i wyraziście. Precyzyjne i jasno zarysowane linie oraz geometryczne powierzchnie tworzą wspólnie wyglądającą niby rzeźbiona, wyraźną formę. Ma się wrażenie, jakby całą powierzchnię tego dwudrzwiowego auta wymodelowano z pojedynczego litego elementu, od osłony chłodnicy singleframe, przez rzucającą się w oczy boczną linię Tornado, aż po naprężoną część tylną, typową dla aut coupé. Zwisy są krótkie, a linia dachu niska i zakończona mocnym słupkiem C. Wyraźna pozioma linia nadwozia i duże 19-calowe koła podkreślają wrażenie skoncentrowanej energii.
Cały pojazd to nierozerwalne połączenie formy i funkcjonalności. Charakterystyczne cechy auta allroad zmniejszają optycznie jego wielkość, a jednocześnie akcentują terenowy charakter wozu. Umieszczone z przodu i z tyłu aluminiowe osłony podwozia podkreślają jego szerokość, zabezpieczając dodatkowo samochód podczas jazdy w terenie.
Z ogólną koncepcją projektową harmonizują elementy wizualne typowe dla modeli e-tron. Na przykład żebra osłony chłodnicy Singleframe oraz boczne wloty powietrza. Podwójne reflektory przednie oraz stylizowana na plaster miodu osłona chłodnicy Singleframe są dowodem ciągłego rozwoju języka stylistyki quattro, który koncern z Ingolstadt zaprezentował już we wrześniu tego roku, na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej (IAA) we Frankfurcie, pokazując koncepcyjne Audi Sport quattro.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?