Nowe Kia Rio - silniki i wyposażenie. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Nowe Kia Rio - silniki i wyposażenie. Zobacz zdjęcia
Nowe Kia Rio - silniki i wyposażenie. Zobacz zdjęcia
Gama silnikowa nowego Rio to trzy silniki – dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Te pierwsze mają zmienne fazy rozrządu, a diesel turbosprężarkę.
Nowe Kia Rio - silniki i wyposażenie. Zobacz zdjęcia
Nowe Kia Rio - silniki i wyposażenie. Zobacz zdjęcia

Silnik wysokoprężny nowej Kii Rio to trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1.1 l, mocy 75 KM i 170 Nm momentu obrotowego. W silniku pracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii.

**Zobacz:

nowa Kia Rio - zdjęcia

**

Do wyboru są także dwa czterocylindrowe silniki benzynowe. Pierwszy to jednostka 1.2 o mocy 85 KM i 120 Nm momentu obrotowego. W silniku zastosowano blok z odlewanego z aluminium, przesunięty wał korbowy, bezobsługowy łańcuch rozrządu zwężające się ku górze sprężyny zaworów. Rozwiązania te podwyższają wydajność i obniżają emisję spalin.

Najmocniejszą jednostką napędową w gamie nowej Kii Rio jest silnik 1.4 o mocy 109 KM i 137 Nm momentu obrotowego. Ten motor jest znany z innych modeli Kia – np. Cee’da. Teraz go unowocześniono wprowadzając modyfikacje zmierzające do obniżenia tarcia oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT w celu osiągnięcia lepszych reakcji i konkurencyjnego zużycia paliwa. Samochodom wyposażonym w silnik 1.4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy a osiągana prędkość maksymalna to 183 km/h .

Standardowa skrzynia zmiany biegów w wersji wysokoprężnej oraz w modelu z większym silnikiem benzynowym to sześciobiegowa przekładnia ręczna. Wersja benzynowa 1.2 jest wyposażona w przekładnię pięciobiegową. Czterobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna opcjonalnie w wersji z silnikiem benzynowym 1.4.

Zawieszenie nowej Kii Rio to rozwinięcie konstrukcji zastosowanej w autach poprzedniej generacji.

Przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona, zamocowane na ramie pomocniczej w celu odizolowania pochodzących z drogi wstrząsów, pozostaje w dużym stopniu niezmienione, a niewielkie modyfikacje dotyczą dłuższego rozstawu osi, szerszego rozstawu kół i zmienionego rozkładu wagi nowego modelu.

Tylna oś, która ma postać zespolonej belki skrętnej, jest sztywniejsza, co obniża podsterowność, natomiast połączenie pomiędzy wahaczami a zwrotnicami jest dwa razy mocniejsze, co zwiększa stabilność. Skok koła wzrósł o 10 mm, a udoskonalona geometria lepiej chroni przed wybojami i zapewnia dokładniejsze prowadzenie.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest obecnie wyposażone w czujnik momentu obrotowego/kąta, co chroni przed bocznym uderzeniem powietrza. Liczba obrotów wynosi 2,82, a koło kierownicy ma regulację w obu płaszczyznach.

W Europie standardem we wszystkich modelach będzie układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu i pełnymi z tyłu. Jego wydajność podwyższa system ABS, układ elektronicznej dystrybucji siły hamowania oraz system wspomagania nagłego hamowania.

**Zobacz też:

Pierwsza jazda nową Kią Rio

**

Standardowy zestaw to stalowe felgi o średnicy 15 cali z oponami w rozmiarze 185/65 R15. Aby spełnić wymagania klientów, opcjonalnie dostępne są 15- i 16- calowe felgi z lekkich stopów z oponami o niższym profilu. Samochód jest standardowo wyposażony w dojazdowe koło zapasowe.

Przednia rama pomocnicza, na której zamocowany jest silnik, skrzynia zmiany biegów i zawieszenie, została wzmocniona, usztywniona i zamocowana do karoserii w sześciu punktach – dwóch więcej niż poprzednio. Punkty mocowania silnika mają obecnie większe hydrauliczne tłumiki drgań, a wałki napędowe polepszają zestrojenie tłumików. Lepsza izolacja od źródeł hałasu jest efektem zastosowania nowych, lżejszych materiałów przegrody pod deską rozdzielczą, maski i pokrywy silnika. Zmodyfikowano także wlot powietrza silnika, aby obniżyć wytwarzany przez niego hałas.

W karoserii zastosowano nowe pochłaniające hałas materiały w słupach przednich, środkowych i tylnych oraz z w tylnych nadkolach, bocznych panelach bagażnika i klapie bagażnika.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych opracowana dla Kii Rio karoseria, wykorzystuje wysokowytrzymałą stal w stopniu większym niż w modelu trzeciej generacji. Efektem jest mocniejsza konstrukcja i większa sztywność.

W Europie standardowe wyposażenie związane z bezpieczeństwem obejmuje sześć poduszek powietrznych (po dwie z przodu i z tyłu oraz kurtyny boczne), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), system wspomagania ruszania pod górę (HAC) zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas wykonywania tego manewru i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach.

Ważnym czynnikiem bezpieczeństwa na drodze jest bezpieczeństwo przechodniów. Aby obniżyć siłę uderzenia, nowy model marki Kia wykorzystuje odkształcalną maskę z elastycznymi zawiasami. Rezygnacja ze wsporników reflektorów gwarantuje lepszą deformację, a dodatkowe 70 mm strefy kontrolowanego zgniotu za belką przedniego zderzaka pomaga ograniczyć obrażenia dolnych partii nóg przechodniów w razie wypadku.

**Zobacz:

nowa Kia Rio - zdjęcia

**

Kia Rio wyposażona będzie w nowy system kryjący się pod nazwą ‘ESS’ (system sygnalizacji awaryjnego zatrzymania) – alarmuje on kierowców jadących z tyłu, że samochód gwałtownie hamuje, uruchamiając świata awaryjne.

Standardowe wyposażenie Kii Rio obejmuje:
    Z zakresu bezpieczeństwa:
•        Poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne
•    System stabilizacji toru jazdy (ESC),
•    ABS -  System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania
•    EBD - System rozdziału siły hamowania
•    Blokada otwarcia drzwi tylnych przez dzieci z wnętrza auta,
•    System zarządzania stabilnością auta (VSM),
•    System wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC),
•    Automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania (ESS),
•    Regulacja wysokości świecenia reflektorów

Komfortu:
•    Radioodtwarzacz CD, MP3, AUX, USB, z 4 głośnikami sterowany z koła kierownicy
•    Funkcja zdalnego sterowania centralnym zamkiem, alarm oraz składany kluczyk
•    Elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich
•    Elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego
•    Elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka
•    Regulowana wysokość siedziska oraz kierownica w 2 płaszczyznach,
•    komputer pokładowy

Wyposażenie wersji M
•    Ozdobne kołpaki kół
•    Koło dojazdowe
•    Regulowana wysokość fotela kierowcy
•    Barwione szyby
•    OPCJA – klimatyzacja

Wersja L
•    Podgrzewane lusterka
•    Zestaw głośnomówiący Bluetooth
•    Klimatyzacja manualna
•    Gniazdo zasilania do nawigacji
•    Wskaźnik poziomu płynu do szyb
•    Wykończenie elementów wnętrza na wzór aluminium
•    Zestaw dla palących

Wersja XL
•    Pakiet LED
•    Światła przeciwmgielne
•    Skórzana kierownica
•    Głośniki wysokotonowe
•    Automatyczna klimatyzacja
•    Schowek pod podłogą bagażnika

Ceny nowej Kii Rio w podstawowej wersji wyposażeniowej z silnikiem benzynowym 1.2 85 KM zaczynają się od 37 990 zł. Auto w wyższej wersji wyposażeniowej kosztuje co najmniej 43 990 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty