Koncepcja sportowego sedana, zapoczątkowana w 1984 roku, była przez ostatnie lata konsekwentnie rozwijana przez niemiecką markę. W tym samochodzie ponadprzeciętny potencjał torowy połączony jest z praktycznymi aspektami rodzinnego i praktycznego pojazdu.
**CZYTAJ TAKŻE
BMW M5 Concept - pierwszy filmBMW M5 z napędem 4x4?**
Najnowsza generacja M5 będzie pierwszą, w której do napędu posłuży turbodoładowana jednostka napędowa. Ośmiocylindrowy motor o pojemności 4.4 litra wspomagać będą dwie turbosprężarki działające w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll). Ponadto, silnik wyposażony będzie w bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. W rezultacie kierowca będzie miał do dyspozycji aż 560 KM mocy oraz 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1500 obr./min. Samochód waży ponad 1800 kg, co daje współczynnik mocy do masy na poziomie 3,3 kg/KM.
Tradycyjnie dla BMW, moc silnika przekazywana jest na tylne koła. W nowym M5 zastosowano siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową, która automatycznie wybiera przełożenia w zależności od poziomu przyczepności. Dla kierowców, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał tego auta, udostępniono procedurę startu, dzięki czemu M5 jest w stanie płynnie i dynamicznie ruszyć z miejsca bez utraty przyczepności.
Co więcej, pomimo polepszenia osiągów auta, inżynierom BMW udało się jednocześnie zredukować zużycie paliwa. Producent podaje, że średnio nowe M5 potrzebuje tylko 9,9 litra paliwa na każde 100 km. Jest to o ponad 30 proc. mniej, niż w przypadku poprzedniej generacji tego auta. Wynik ten był możliwy do uzyskania głównie dzięki zastosowaniu technologii Efficient Dynamics, systemowi Start&Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania.
Z zewnątrz model M5 różni się od pozostałych modeli tej serii m. in. przednim spoilerem z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza do silnika i układu hamulcowego, poszerzonymi nadkolami, charakterystycznymi "skrzelami" z logo "M" oraz aerodynamicznie wyprofilowanym tylnym zderzakiem. Auto dostępne będzie z 19-calowymi felgami wykonanymi z aluminium.
Wewnątrz tego sportowego samochodu zastosowano tablicę wskaźników typu M z technologią Black Panel, sportowe fotele typu M. Standardowe wyposażenie nowego M5 będzie obejmować m. in. tapicerkę skórzaną Merino, ekskluzywne elementy wykończenia wnętrza Aluminium Trace, podsufitkę BMW Individual w kolorze Anthracite, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy, czterostrefową klimatyzację automatyczną oraz oświetlenie przestrzeni wewnątrz. W tym pojeździe dostępne będą niemal wszystkie opcje wyposażeniowe oferowane w nowym BMW serii 5 Sedan, łącznie z wielofunkcyjnymi fotelami typu M, aktywnymi fotelami, mechanizmem domykania drzwi, zdalnym otwieraniem klapy bagażnika, elektrycznie sterowanym oknem dachowym oraz hakiem holowniczym.
Marka/model | BMW M5 |
Silnik | benzynowy |
Pojemność (l) | 4.4 |
Moc (KM) | 560 |
Moment obrotowy (Nm) | 680 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 4,4 |
Przyspieszenie 0-200 km/h (s.) | 13 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 (ograniczona elektronicznie) |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 9,9 |
Skrzynia biegów | półautomatyczna, 7-biegowa |
Emisja CO2 (g/km) | 232 |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?