Nowe BMW M3 i nowe BMW M4 Coupe

(ip)
BMW M3 Sedan, Fot: BMW
BMW M3 Sedan, Fot: BMW
Nowe BMW M3 Limuzyna i M4 Coupe to innowacyjna interpretacja wyczynowego samochodu sportowego w wydaniu BMW M GmbH – i kolejna ewolucja filozofii BMW M, konsekwentnie rozwijanej w piątej już generacji M3. Czwarta generacja BMW M3 Coupe znalazła ponad 40 000 nabywców, historię sukcesów pisać będzie dalej BMW M4 Coupe, które nazwą „M4” nawiązuje do nowego modelu, na którym je oparto. Po raz pierwszy w tym samym momencie co Coupe, na rynek wjeżdża także wariant 4-drzwiowy, nazwany zgodnie z logiką BMW M3 Limuzyna.

Skonstruowany od podstaw specjalnie dla BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe, wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy

BMW M3 Sedan, Fot: BMW
BMW M3 Sedan, Fot: BMW

w technologii M TwinPower Turbo rozwija maksymalną moc 431 KM oraz bardzo wysoki i dostępny w ogromnym zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy 550 Nm – tym samym przebijając parametry poprzedniego silnika BMW M3 na polu momentu obrotowego o niemal 40%! A zużycie paliwa i emisja spalin zostały obniżone aż o ok. 25%. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w obu modelach 4,1 s (z opcjonalną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów M).

W porównaniu z poprzednim modelem masa własna została obniżona o 80 kg (w zależności od wyposażenia), co przyczynia się do poprawy dynamiki jazdy. Homologacyjna masa własna BMW M4 Coupe wynosi teraz 1497 kg. Uzyskanie tak świetnego wyniku było możliwe dzięki konsekwentnemu stosowaniu inteligentnych technologii lekkiej konstrukcji.

BMW M4 Coupe, Fot: BMW
BMW M4 Coupe, Fot: BMW

Wśród nich znajdziemy m.in. lekkie materiały jak wzmacniany włóknem węglowym plastik czy aluminium stosowane do budowy wielu elementów układu jezdnego i karoserii. Oba modele mają na przykład dach z karbonu.

Do najważniejszych celów, jakie stawiali sobie twórcy BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe, należała nieograniczona przydatność wyścigowa. Dlatego w obu modelach znajdziemy układy chłodzenia o wydajności wyczynowej, które zapewnią w każdych warunkach optymalną temperaturę pracy silnika, układu turbodoładowania i skrzyni biegów.

Aby nadać samochodom sportowy charakter nie tylko pod względem parametrów i techniki konstrukcyjnej, ale również w dziedzinie prowadzenia, w fazie konstrukcyjnej inżynierowie współpracowali ściśle z zawodowymi kierowcami wyścigowymi z działu BMW Motorsport – między innymi z obydwoma kierowcami serii DTM, Bruno Spenglerem i Timo Glockiem. Odbywali oni testowe i badawcze jazdy po Północnej Pętli, by dopracować układy jezdne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty