Samochód został zbudowany i przygotowany do zawodów przez oficjalnego przedstawiciela Fort Motosport, angielską firmę Birkbeck Motor Rally.
- Silnik ma około 225 KM mocy i współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów.
Niestety nie miałem praktycznie możliwości przejechania rajdową Pumą większej ilości kilometrów. Odbyłem tylko krótkie testy w Anglii, a w kwietniu w Warszawie zorganizowaliśmy pokazowe jazdy dla dziennikarzy. I to wszystko. Na razie jestem zachwycony, zarówno dynamiką auta jak i hamulcami. Wcześniej jednak nigdy nie startowałem tak mocnym samochodem. Zdaję sobie sprawę, że będę się musiał jeszcze wiele nauczyć - mówi Norbert Guzek.
Norbert Guzek i Krzysztof Zubik startują wspólnie od 2003 roku. Po sezonie w Rajdowym Pucharze Peugeot w modelu 206 XS, w ubiegłym roku przesiedli się do N-grupowego Renault Clio Ragnotti.
- Norbert jest kierowcą stworzonym do ścigania się w samochodzie grupy A. Stąd właśnie powstał pomysł jeżdżenia autem klasy Super 1600. Samochodem opiekować się będzie zespół polskich mechaników, ale na każdy rajd z Anglii przyjedzie inżynier, który nadzorować będzie ich pracę. Rajd Elmot-Remy wiedzie trasami doskonale znanymi zawodnikom. Ten polski klasyk jest jednak bardzo trudny. W przeszłości wielokrotnie zdarzało się, że o wynikach decydowała pogoda. W górach jest ona zmienna, często niespodziewanie zaczyna padać deszcz. Oprócz
umiejętności trzeba mieć też szczęście np. odpowiednio dobrać opony
- mówi Krzysztof Zubik.
Rywalizacja w Klasie Super 1600 zapowiada się w tym sezonie bardzo atrakcyjnie. Ford Puma rywalizować będzie ze znanymi już kibicom Peugeotami, Suzuki czy Fiatem.
- W tym rajdzie nie liczę na odniesienie spektakularnego sukcesu. Mam za zadanie "wjeżdżać się" w nowy samochód, osiągnąć metę. Mam 25 lat, sportowa kariera dopiero przede mną. Mam nadzieję, że będzie to udany sezon: skończy się prześladujący mnie wcześniej pech i samochód okaże się niezawodny technicznie. Liczę, że z rajdu na rajd, z kilometra na kilometr będę jechał coraz szybciej. Nowy samochód stwarza mi szansę profesjonalnego podejścia do uprawiania sportu rajdowego - stwierdza Norbert Guzek.
- Norbert jest typem zawodnika, który jeździ na "słuch", czyli na podstawie tego, co mu dyktuję. To bardzo dynamiczny i szybki kierowca. Zespół N. Guzek & K. Zubik Rally Team zamierza uczestniczyć w pełnym cyklu Mistrzostw Polski oraz kilku zwodach Rajdowego Pucharu PZM, jak też w wybranych imprezach zagranicznych, m.in. w Rajdzie Barum, eliminacji Mistrzostw Europy. Największym problemem są na razie sponsorzy - w Rajdzie Elomt Remy pomalowany na biało samochód będzie miał na bokach znaki zapytania. To miejsce zarezerwowane jest dla naszych potencjalnych sponsorów - stwierdził poważnie Krzysztof. Mam nadzieję, że prowadzone rozmowy wkrótce przełożą się na sponsorskie naklejki i w kolejnych zawodach nasza Puma będzie wyglądała jeszcze bardziej bojowo - dodaje Krzysztof Zubik.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?