Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował wyniki rejestracji nowych aut za pierwsze 10 dni sierpnia.
Zarówno rynek, jak i segment samochodów marek premium notują spadek liczby zarejestrowanych aut. W przypadku całego rynku spadek wyniósł prawie 9%, natomiast marek premium niecałe 3%. W pierwszej dziesiątce wciąż mamy 4 marki premium, ale jednocześnie ich pozycje uległy pewnym modyfikacjom.
W pierwszej dziesiątce pojawiły się dwie marki: Cupra i Lexus. W obu przypadkach ich sprzedaż znacząco się zwiększyła, co znalazło odzwierciedlenie w liczbie zarejestrowanych aut.
Marki chińskie pną się do góry. MG ma lepsze wyniki niż Citroen czy Honda. Do góry idzie BAIC. Na liście widzimy również OMODĘ. Gorszy wynik notuje BYD, ale w przypadku tej marki sieć dopiero się rozwija, więc na lepsze wyniki przyjdzie jeszcze nieco poczekać.
Rynku elektryków na pewno nie pociągnie na razie sprzedaż Tesli. Marka czeka na kolejną dostawę, a ta ze względu na sytuację na Morzu Czerwonym może się nieco wydłużyć.
Niepokojące informacje nadchodzą z sieci. Salony odwiedza coraz mniej klientów, co oczywiście wpływa na portfel zamówień. Sierpień to okres wakacyjny, co być może w części może tłumaczyć gorszy wynik. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać.
Marka | Zmiana 2024 vs 2023 | Rejestracja pojazdów (2024 vs 2023) w sztukach |
Alfa Romeo | + 115% | 28 vs 13 |
Cupra | + 43% | 419 vs 292 |
Fiat | + 210% | 31 vs 10 |
Ford | + 85% | 288 vs 155 |
Hyundai | - 21% | 786 vs 996 |
Lamborghini | + 100% | 4 vs 2 |
Lexus | + 74% | 376 vs 216 |
Mini | - 76% | 26 vs 109 |
Opel | + 38% | 144 vs 104 |
Peugeot | + 86% | 208 vs 112 |
Porsche | - 44% | 76 vs 137 |
SsangYong | - 48% | 18 vs 35 |
Suzuki | - 32% | 187 vs 277 |
Tesla | - 44% | 62 vs 112 |
Volkswagen | - 32% | 740 vs 1093 |
Volvo | - 44% | 193 vs 347 |
Cupra i Lexus to najwięksi „wygrani” pierwszych dziesięciu dni sierpnia, jeśli chodzi o rejestracje nowych aut.
Choć statystycznie ten okres najlepiej wygląda dla Fiata (+210%) i Alfy Romeo (+115%), to jednak wolumen rejestracji jest wręcz symboliczny – 31 sztuk w przypadku Fiata i 28 sztuk w przypadku Alfy Romeo.
Temat do przemyśleń może mieć również Volkswagen i Volvo.
Widać okres wakacji nie sprzyja tym markom.
W pozostałych zmiany są praktycznie „kosmetyczne”.