Nowe auta. Zły początek sierpnia. Najwięcej tracą marki premium

Szczepan Dobrowolski
Dziesięć pierwszych dni sierpnia jeśli chodzi o rejestrację nowych aut, dla wielu marek jest horrorem. Zwłaszcza jeśli porównamy ją do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Ale przecież jest statystyka i statystyka…
Dziesięć pierwszych dni sierpnia jeśli chodzi o rejestrację nowych aut, dla wielu marek jest horrorem. Zwłaszcza jeśli porównamy ją do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Ale przecież jest statystyka i statystyka… 123RF
Dziesięć pierwszych dni sierpnia jeśli chodzi o rejestrację nowych aut, dla wielu marek jest horrorem. Zwłaszcza jeśli porównamy ją do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Ale przecież jest statystyka i statystyka…

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował wyniki rejestracji nowych aut za pierwsze 10 dni sierpnia.
Zarówno rynek, jak i segment samochodów marek premium notują spadek liczby zarejestrowanych aut. W przypadku całego rynku spadek wyniósł prawie 9%, natomiast marek premium niecałe 3%. W pierwszej dziesiątce wciąż mamy 4 marki premium, ale jednocześnie ich pozycje uległy pewnym modyfikacjom.

W pierwszej dziesiątce pojawiły się dwie marki: Cupra i Lexus. W obu przypadkach ich sprzedaż znacząco się zwiększyła, co znalazło odzwierciedlenie w liczbie zarejestrowanych aut.

Marki chińskie pną się do góry. MG ma lepsze wyniki niż Citroen czy Honda. Do góry idzie BAIC. Na liście widzimy również OMODĘ. Gorszy wynik notuje BYD, ale w przypadku tej marki sieć dopiero się rozwija, więc na lepsze wyniki przyjdzie jeszcze nieco poczekać. 

Rynku elektryków na pewno nie pociągnie na razie sprzedaż Tesli. Marka czeka na kolejną dostawę, a ta ze względu na sytuację na Morzu Czerwonym może się nieco wydłużyć. 

Niepokojące informacje nadchodzą z sieci. Salony odwiedza coraz mniej klientów, co oczywiście wpływa na portfel zamówień. Sierpień to okres wakacyjny, co być może w części może tłumaczyć gorszy wynik. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać.

Marka

Zmiana 2024 vs 2023

Rejestracja pojazdów (2024 vs 2023) w sztukach

Alfa Romeo

+ 115%

28 vs 13

Cupra

+ 43%

419 vs 292

Fiat

+ 210%

31 vs 10

Ford

+ 85%

288 vs 155

Hyundai

- 21%

786 vs 996

Lamborghini

+ 100%

4 vs 2

Lexus

+ 74%

376 vs 216

Mini

- 76%

26 vs 109

Opel

+ 38%

144 vs 104

Peugeot

+ 86%

208 vs 112

Porsche

- 44%

76 vs 137

SsangYong

- 48%

18 vs 35

Suzuki

- 32%

187 vs 277

Tesla

- 44%

62 vs 112

Volkswagen

- 32%

740 vs 1093

Volvo

- 44%

193 vs 347

Cupra i Lexus to najwięksi „wygrani” pierwszych dziesięciu dni sierpnia, jeśli chodzi o rejestracje nowych aut.

Choć statystycznie ten okres najlepiej wygląda dla Fiata (+210%) i Alfy Romeo (+115%), to jednak wolumen rejestracji jest wręcz symboliczny – 31 sztuk w przypadku Fiata i 28 sztuk w przypadku Alfy Romeo.

Temat do przemyśleń może mieć również Volkswagen i Volvo.

Widać okres wakacji nie sprzyja tym markom.
W pozostałych zmiany są praktycznie „kosmetyczne”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty