Nowe Audi S3 sedan: 300 KM i pięć sekund do setki (ZDJĘCIA)

maciej.mitula
Ogromna moc i wysoka efektywność. Niemiecki producent zaprezentował swój nowy model Audi S3 Limousine. Samochód trafi do sprzedaży na początku 2014 roku.
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine

Nowe Audi S3 Limousine charakteryzuje się ultralekką konstrukcją. Ciężar samochodu wynosi 1430 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najtwardszych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Płaska maska silnika i zarysowane linie oraz płaska powierzchnia dachu wydłużają optycznie samochód. Auto ma 4649 mm długości, 1796 mm szerokości i 1392 mm wysokości. Duży rozstaw osi 1392 mm sprawia, że nowe Audi oferuje podróżującym dużo przestrzeni. 

Sercem Audi S3 Limousine jest silnik 2.0 TFSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Maksymalna moc 300 KM jest dostępna w zakresie pomiędzy 5500 a 6200 obr./min,
a maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800 do 5500 obr./min. Współpracujący z automatyczną przekładnią S-tronic silnik sprawia, że  od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Według producenta auto spala 6,9 l na 100 kilometrów.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine

Do wyboru kierowca ma sześciobiegową manualną skrzynie biegów lub sześciobiegową przekładnie S-tronic. W obu przypadkach, niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, czego efektem jet obniżenie obrotów i zużycia paliwa. Kierowca może przełączać pracującą szybko, prawie niezauważalnie, przekładnię S-tronic w dwóch trybach automatycznych D i S lub operować nią samodzielnie, przekładając biegi za pomocą opcjonalnych manetek przy kierownicy. 

Seryjnie montowany stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że Audi S3 Limousine charakteryzuje się dobrą trakcją i stabilnością. Aby uzyskać lepszy rozkład mas, zamontowano nowe hydrauliczne sprzęgło płytkowe przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Kompaktowe i stosunkowo lekkie sprzęgło odpowiednio rozdziela moment obrotowy. Większą część kieruje na oś przednią. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wówczas moment kierowany jest stopniowo na oś tylną. 

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć 

Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine

Producent zapewnia, że Audi S3 Limousine precyzyjnie reaguje na skręt kół i z dużą stabilnością, nawet przy znacznej prędkości pokonuje rożnego rodzaju zakręty, wymagając przy tym od kierowcy nieznacznych tylko ruchów kierownicą. Decydującym czynnikiem jest wyważony podział masy między osią przednią i tylną, w stosunku 59 do 41 procent. To efekt pozycji montażowej silnika.

Wnętrze Audi S3 Limousine w całości utrzymane jest w czerni. Czarne są też standardowe listwy ozdobne ze szczotkowanego matowego aluminium. Wiele elementów użytkowych ma kolor aluminium. Pojemność bagażnika wynosi 390 litrów.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć 

Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine

Seryjne wyposażenie Audi S3 Limousine obejmuje alarm ostrzegający przed próbą kradzieży, automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe Xenon plus oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika. Najbardziej zaawansowany element systemu infotainment, to nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Jej uzupełnieniem jest Audi connect, które w szybkim standardzie połączeń LTE umożliwia korzystanie z zindywidualizowanych usług internetowych Audi.

Sprzedaż nowego modelu Audi rozpocznie się w pierwszym kwartale 2014 roku. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty