Nowe Audi RS 6 Avant - kombi, które jeździ 300 km/h. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia
Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia
Sportowe kombi klasy wyższej w nowej odsłonie wkrótce pojawi się na drogach. Audi RS6 Avant trzeciej generacji będzie miało pod maską silnik V8 Biturbo o mocy 560 KM i 700 Nm maks. momentu obrotowego.
Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia
Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia

Poprzednie Audi RS 6 było napędzane pięciolitrowym silnikiem V10 o mocy 580 KM i 650 Nm maks. momentu obrotowego. Benzynowa jednostka napędowa miała bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki. Następca, zgodnie z panującymi w motoryzacji trendami, ma mniejszą pojemność skokową, ale nie ustępuje poprzednikowi. Montowany w nowym Audi RS 6 Avant silnik to jednostka V8 4.0 TFSI o mocy 560 KM, osiąganej w zakresie od 5700 do 6700 obr./min. i 700 Nm maks. momentu obrotowego, osiąganego w zakresie 1750-5500 obr./min.

Swoje osiągi silnik 4.0 TFSI zawdzięcza technologii bezpośredniego wtryski paliwa i dwóm turbosprężarkom. Zamontowano je, wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Koncepcja ta umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami.

Kliknij, aby zobaczyć zdjęcia nowego Audi RS 6 Avant

Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia
Nowe Audi RS 6 Avant - zdjęcia

Nowe Audi RS 6 Avant z silnikiem V8 Biturbo przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,9 s. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h (seryjnie ograniczona elektronicznie przez producenta). Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Audi obiecuje, że samochód będzie w cyklu mieszanym zużywał tylko 9,8 l/100 km.

Skromne - jak na auto z silnikiem o mocy ponad 500 KM - zużycie paliwa, Audi RS 6 Avant zawdzięcza m.in. seryjnemu systemowi Start-Stop. W aucie zastosowano też system wyłączania cylindrów w silniku przy jego małym i średnim obciążeniu.

Silnik 4.0 TFSI współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, charakteryzującą się krótkimi przełożeniami. Obsługiwać ją można w trybach D i S. Jeśli kierowca zechce samodzielnie przełączać biegi, może korzystać albo z manetek przy kierownicy, albo z utrzymanego w stylistyce RS drążka na tunelu środkowym. Niższe biegi skrzyni tiptronic mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg ósmy ma długie przełożenie, co sprzyja obniżeniu zużyciu paliwa.

Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Można też zamówić sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, który może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, poprawiając prowadzenie.

Nowe RS 6 Avant to pierwszy model Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Dzięki jego dynamicznej regulacji, karoseria Audi RS 6 zawieszona jest 20 mm niżej. Dzięki regulowanemu amortyzowaniu, system dopasowuje zawieszenie do stanu nawierzchni drogi, stylu prowadzenia i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension, w Audi RS 6 Avant dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, jest dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją wspomagania i przełożenia. Można go zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak seryjnie montowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, został on specjalnie dopasowany do potrzeb nowego Audi RS 6 Avant.

Za spowalnianie Audi RS 6 Avant odpowiadają cztery wentylowane tarcze hamulcowe. Na życzenie, Audi dostarcza ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Nowe Audi RS 6 Avant jest seryjnie wyposażone w 20-calowe felgi kute ze stopów aluminium. Na życzenie można zamówić 21-calowe koła.

Nowe Audi RS 6 Avant ma karoserię w 20 proc. wykonaną z aluminiom i jest o 100 kg lżejsze od poprzednika. Stylistycznie bazuje na produkowanym obecnie Audi A6 C7. Jego polskich cen na razie nie podano.

Źródło: Audi 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty