Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Audi Q8 e-tron. Nowa nazwa, większy zasięg i inne zmiany

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023.
Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023. Audi
Model Audi e-tron zadebiutował w 2018 roku. Od tego czasu wyznacza standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy luksusowej. Przeprowadzony lifting zmienia nazwę na Audi Q8 e-tron i wprowadza szereg nowości.

Spis treści

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Zmiany w wyglądzie

Nazywając ten model Q8, Audi wyraźnie zaznacza, że Audi Q8 e-tron jest topowym modelem wśród elektrycznych SUV’ów i crossoverów marki. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron już na pierwszy rzut oka można zidentyfikować jako modele w pełni elektryczne. To zasługa nowej stylistyki przodu z charakterystyczną maską Singleframe i odwróconym grillem oraz tyłu z blade’m nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Ekskluzywnym akcentem w pakiecie S line, jest grill Singleframe wykończony kolorystycznie w kolorze nadwozia.

Długość wynosi 4,915 metra, szerokośś 1,937 metra i wysokość 1,619 metra dla Sportbacka i 1,633 metra dla SUV’a, Q8 e-tron SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron są niższe o dwa milimetry i szersze o 39 milimetrów. Rozstaw osi wynoszący 2,928 metra pozwala uzyskać dużo miejsca na nogi także na tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika wynosi 569 litrów dla SUV’a i 528 litrów dla Sportbacka. Przedni schowek ma 62 litry pojemności.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Trzy warianty napędu

Dla obu wersji nadwoziowych można wybrać jeden z trzech wariantów układu napędowego z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Dzięki dwóm silnikom, bazowe modele Audi Q8 50 e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi Q8 50 Sportback e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 23,7-19,5 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) generują 250 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego, a ich zasięg wynosi do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback), zgodnie z normami WLTP.

Wyposażone również w dwa silniki elektryczne, Audi Q8 55 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi Q8 55 Sportback e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) generują 300 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego. Ich zasięgi wynoszą do 582 km dla SUV-a i do 600 km dla Sportbacka, zgodnie z normami WLTP. Ich prędkość maksymalna, a także prędkość Q8 50 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0), jest ograniczona do 200 km/h.

Topowe Audi SQ8 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi SQ8 Sportback e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km (62,1 mi): - (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) napędzane są trzema silnikami. Ich wydajność w trybie boost wynosi 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Zasięg modeli S to do 494 km dla SUV-a i do 513 km dla Sportbacka. Ich prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Większa pojemność akumulatora i wyższa wydajność ładowania

Dla tego samochodu można wybrać jedną z dwóch wielkości akumulatorów. Akumulator modelu Q8 50 e-tron ma pojemność 89 kilowatogodzin netto (95 kWh brutto), natomiast mocniejsze wersje Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron mają 106 kWh netto (114 kWh brutto). Dzięki usprawnieniu systemu zarządzania akumulatorami, wzrosła również pojemność akumulatorów możliwa do wykorzystania przez klientów. Na stacji ładowania o dużej mocy, Audi Q8 50 e-tron osiąga maksymalną moc ładowania 150 kW. W przypadku Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, maksymalna moc ładowania wzrasta do nawet 170 kW. Duży akumulator można naładować od dziesięciu do 80 procent podczas mniej więcej 31-minutowego postoju na ładowanie. W idealnych warunkach odpowiada to zasięgowi do 420 kilometrów (według WLTP). Na stacji ładowania AC lub przy wallboxie, Audi Q8 e-tron ładuje się z mocą do 11 kW. Audi oferuje opcjonalnie moc ładowania AC do 22 kW.

W idealnych warunkach, przy mocy ładowania 11 kW Audi Q8 50 e-tron może się całkowicie naładować prądem przemiennym w około 9 godzin i 15 minut (22 kW: około 4 godzin i 45 minut). Liczby dotyczące dużego akumulatora to około 11 godzin i 30 minut przy mocy 11 kW i sześć godzin przy mocy 22 kW. Audi Q8 e-tron jest standardowo wyposażone w funkcję Plug & Charge. Na kompatybilnych stacjach ładowania pojazd autoryzuje się po przyłączeniu kabla do i aktywuje punkt ładowania. Rozliczenie następuje automatycznie. Nowa usługa ładowania Audi charging service, która zostanie uruchomiona w 2023 roku i w przyszłości zastąpi istniejącą usługę ładowania e-tron, umożliwi wygodny dostęp do około 400 000 publicznych punktów ładowania w całej Europie. Planer trasy e-tron zapewnia niezawodne wsparcie podczas wyszukiwania punktów ładowania na trasie.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Wyposażenie

W Audi Q8 e-tron zamontowano około 40 systemów wsparcia kierowcy. Nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer i 12 czujników ultradźwiękowych dostarcza informacji o otoczeniu. Informacje te są następnie analizowane przez centralną jednostkę sterującą systemami wsparcia kierowcy. Nowością jest remote park assist plus, który będzie można zamawiać od 2023 roku. Z jego pomocą Audi Q8 e-tron potrafi wjechać nawet w najciaśniejsze miejsca parkingowe. Klienci mogą sterować procedurą parkowania poprzez aplikację myAudi na swoim smartfonie. Gdy samochód osiągnie ostateczną pozycję w miejscu parkingowym, automatycznie się wyłącza, zaciąga hamulec postojowy i blokuje drzwi. Aby opuścić miejsce parkingowe, silnik jest włączany za pośrednictwem aplikacji myAudi, po czym pojazd manewruje na tyle, by móc wygodnie do niego wsiąść.

Audi Q8 e-tron jest opcjonalnie wyposażone w cyfrowe reflektory Matrix LED. Podczas jazdy na autostradzie, światło orientacyjne wyznacza pozycję samochodu na pasie ruchu i pomaga kierowcy pozostać w centrum wąskich przejazdów. Dostępne są również trzy inne nowe funkcje: rozszerzone informacje o ruchu drogowym, światło pasa ruchu z indykatorem kierunku oraz światło orientacyjne na drogach poza obszarem zabudowanym.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Kiedy na rynku?

Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty