Nowe Audi A7 Sportback

(ip)
Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Udostępnij:
Audi nie szczędziło wysiłków by efektywnie zmodernizować model A7 Sportback. Dzięki nowym jednostkom napędowym, nowej skrzyni biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment, to duże, pięciodrzwiowe coupé jest teraz jeszcze silniejsze i jeszcze bardziej atrakcyjne. Nowe Audi A7 Sportback łączy sportowe możliwości i emocje jakie wywołuje samochód typu coupé z komfortem limuzyny i użytkowymi właściwościami pojazdu typu Avant.

Prezentując po raz pierwszy w roku 2010 model A7 Sportback, Audi wytyczyło nową linię w stylistyce samochodów – pełną

Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Audi A7 Sportback, Fot: Audi

atletycznej estetyki i elegancji. Długa maska silnika, sportowo, płynnie zarysowany słupek C i stromo opadający tył, nadają pojazdowi dynamiki. To pięciodrzwiowe auto, o długości 4,97 m, teraz, po odmłodzeniu, zyskało jeszcze bardziej na wyrazistości swego sportowego charakteru.

Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to: pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, Audi oferuje przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
Z tyłu pojazdu są one elementem wyposażenia seryjnego.

Lekka karoseria nowego Audi A7 Sportback, zbudowana w znacznej mierze z aluminium oraz twardych i bardzo twardych stopów stali, jest tak skonstruowana, by maksymalnie tłumić hałas. Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń bagażowa powiększa się do 1390 l.

Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Audi A7 Sportback, Fot: Audi

We wnętrzu dominuje pozioma linia obiegająca kierowcę i pasażera. Tablica rozdzielcza jest lekka i elegancka. Nowe materiały zastosowane we wnętrzu, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, przykuwają uwagę swym starannym wykończeniem. Na nowo zaaranżowano paletę kolorystyczną, która w przypadku samych tylko siedzeń daje możliwość wyboru jednej z pięciu barw. Do wyboru są aż cztery warianty siedzeń, a przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio, na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost  pola widzenia kierowcy.

Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma mocnymi i efektywnymi jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Wszystkie spełniają normę Euro 6. Silnik 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM), w dużej mierze stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 160 kW (218 KM), w połączeniu z napędem na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W S7 Sportback montuje się topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.

Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Audi A7 Sportback, Fot: Audi

Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.

Także podwozie samochodu to połączenie sportowej precyzji i wysokiego komfortu. Nowe Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o lekkiej konstrukcji. Wspomaganie układu kierowniczego posiada wysoce efektywny napęd elektromechaniczny. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, dwa podwozia sportowe i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback zawieszenie znacznie usztywniono.

Audi A7 Sportback, Fot: Audi
Audi A7 Sportback, Fot: Audi

W najbardziej rozbudowanej wersji systemu nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, zastosowano najnowszą wersję modułowego systemu infotainment. Jego sercem jest wydajny procesor graficzny produkcji partnera Audi – firmy Nvidia.­ Za pomocą pola dotykowego, kierowca może palcem nawigować po listach i mapach oraz powiększać je. Uzupełnieniem systemu MMI Navigation plus jest Audi connect. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe pięciodrzwiowe coupé z Internetem. Audi Phone Box pozwala na skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową, poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie w palecie HiFi to system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.

Systemy wsparcia kierowcy, w tym tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, znacznie ulepszony asystent jazdy nocą i system bezpieczeństwa Audi pre sense, odzwierciedlają aktualny stan wiedzy technicznej. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ściśle współpracują za sobą tak, by zmiana pasa ruchu była jak najbezpieczniejsza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie