Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia

Paweł Puzio
Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia
Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia
Udostępnij:
Audi A6 to duża limuzyna wyposażona w lekką karoserię, sportowe zawieszenie i duży wybór systemów wspierających kierowcę. Szczególną wersją tego modelu będzie A6 hybrid, który pojawi się nieco później.
Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia
Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia

Karoseria nowego Audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stali – jest lekka, sztywna i bezpieczna. Nowoczesne metody konstrukcyjne oraz materiały zapewniają niski poziom szumów wewnątrz pojazdu.

Limuzyna ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, a jej wysokość wynosi 1,46 m. Długa pokrywa silnika, niska, napięta linia dachu i wyraziste linie boczne kreślą dynamiczną sylwetkę. Opcjonalne, diodowe reflektory podkreślają charakter przedniej części nadwozia.

Audi A6, podobnie jak wszystkie modele tej marki, wyróżnia niezwykła ergonomia. Automatyczna klimatyzacja oraz system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego. W ramach wyposażenia dodatkowego oferowane są m.in.: Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, MMI touch – system obsługi z panelem dotykowym.

 

Jednostki napędowe

 

W palecie jednostek napędowych dla nowego A6 jest pięć mocnych i wydajnych silników; dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie wykorzystują ważne technologie z modułowego systemu efektywności Audi – system Start – Stop, system rekuperacji i nowoczesny system zarządzania temperaturą. Nowa seria A6 zużywa w porównaniu z poprzednim modelem do 19 proc. mniej paliwa.

Najbardziej wydajnym silnikiem w ofercie A6 jest jednostka 2.0 TDI. Współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km – co odpowiada emisji 129 gram CO2. Nieco później na rynku pojawi się A6 hybrid – silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny oferują moc 180 kW (245 KM) przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km (wartość tymczasowa).

Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są:

- manualna sześciobiegowa skrzynia biegów,

- multitronic,

- S tronic.

Poprzez przekładnie moc przekazywana jest na koła osi przedniej lub na cztery koła – napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła gwarantuje maksymalną trakcję, stabilność i dynamikę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie