Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Audi A6 Avant – lżejsze i lepiej wyposażone kombi

Karol Biela
Nowe Audi A6 Avant – lżejsze i lepiej wyposażone kombi
Nowe Audi A6 Avant – lżejsze i lepiej wyposażone kombi
Koncern Audi zaprezentował czwartą generację modelu A6 Avant. Nowe kombi z niemieckiego Ingolstadt jest lżejsze i lepiej wyposażone od poprzednika.
Nowe Audi A6 Avant – lżejsze i lepiej wyposażone kombi
Nowe Audi A6 Avant – lżejsze i lepiej wyposażone kombi

Najnowsze Audi A6 Avant mierzy 4,93 metra długości, jednak całość konstrukcji, tak jak w poprzednich generacjach sprawia dobre wrażenie.

Nadwozie Avanta w 20 proc. składa się teraz z komponentów aluminiowych, co w stosunku do poprzedniego modelu oznacza o prawie 70 kg mniejszą wagę.

Podstawowa przestrzeń bagażowa wynosi 565 litrów, a przy całkowicie złożonych siedzeniach tylnych powiększa się do 1680 litrów. Na życzenie klienta dostępnych jest wiele funkcji specjalnych.

Godny uwagi jest np. czujnik ruchu automatycznie otwierający pokrywę bagażnika. Wykonanie odpowiedniego ruchu nogą pod tylnym zderzakiem aktywuje system, który po wykryciu kluczyka w kieszeni kierowcy uruchamia elektryczny zamek i automatycznie otwiera bagażnik.

Wszystkie silniki nowego Audi A6 Avant wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa; do wyboru są dwie jednostki benzynowe i cztery wysokoprężne. Ich osiągi sięgają od 177 KM do 313 KM.

W zależności od jednostki napędowej nowe Audi A6 Avant zjeżdża z taśmy produkcyjnej z jedną z następujących przekładni: 6-biegową manualną, sportową 7-biegową S tronic, bezstopniową multitronic lub komfortową 8-biegową tiptronic.

Dostępna jest wersja z napędem na przednią oś lub ze stałym napędem na cztery koła quattro nowej generacji ze sportowym mechanizmem różnicowym, który zapewnia optymalne rozłożenie mocy na tylne koła.

W modelach z napędem na przednią oś elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną gwarantuje większą precyzję jazdy. Opcjonalnie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension oraz dostępny nieco później na rynku dynamiczny układ kierowniczy.

Do rozwiązań najwyższej klasy zaliczyć można wyświetlacz Head-up, oświetlenie adaptive light z płynną regulacją zasięgu reflektorów, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz wiele systemów multimedialnych – m.in. system nawigacji satelitarnej MMI Navigation plus z ekranem dotykowym oraz system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty