Nowe Audi A3 teraz także jako sedan. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Audi A3 8V Limousine
Audi A3 8V Limousine
Kompaktowe Audi A3 już wkrótce będzie dostępne jako czterodrzwiowy sedan. Samochód będzie mierzył 4,46 m długości. Podstawowy silnik to jednostka 1.4 TFSI o mocy 140 KM.
Audi A3 8V Limousine
Audi A3 8V Limousine

Audi A3 trzeciej generacji jest już oferowane jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback (nazywany Sportback). Wkrótce dołączy do nich sedan. Samochód będzie miał 4,46 m długości (o 15 cm więcej niż Audi A3 Sportback), 1,42 m wysokości (o 1 cm mniej niż Sportback), 1,8 m szerokości (o 1 cm więcej niż Sportback) i 2,64 m rozstawu osi (tyle samo, co w wersji Sportback).

Przód auta przypomina inne wersje Audi A3 trzeciej generacji, oznaczonej kodem 8V. Z tyłu mamy światła podobne do tych jak w hatchbacku i klapę bagażnika ze zintegrowanym spojlerem. Dobre proporcje i przetłoczenia boczne dodają urody Audi A3 Limousine.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Audi A3 sedan

Audi A3 8V Limousine
Audi A3 8V Limousine

W wersji z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI Audi A3 sedan waży jedynie 1205 kg. Masę samochodu udało się obniżyć m.in. zastosowaniu hartowanych stopów stali w kabinie i aluminiowej maski silnika.

W gamie silnikowej nowego Audi A3 sedan znajdą się trzy jednostki - turbodiesel 2.0 TDI oraz benzynowe 1.4 TFSI i 1.8 TFSI. Wszystkie silniki mają po cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i system Start-Stop. Przedstawiciele Audi zapowiadają, że w kolejnych miesiącach pojawią się kolejne jednostki napędowe do wyboru.

Silnik 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 KM) i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Napędzane nim Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 s., a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km.

Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. Audi A3 sedan z silnikiem 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio 4,7 l paliwa. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 s. i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h.

Moc 132 kW (180 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze osiągi silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w tym podwójny system wtrysku; do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażone w taką jednostkę Audi A3 Limousine, standardowy sprint od zera do 100 km wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Samochód z silnikiem 1.8 TFSI średnio zużywa 5,7 l paliwa na 100 km.

W zależności od rodzaju silnika, Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S-tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Obsługiwać ją można za pomocą dźwigni zmiany biegów lub na życzenie, za pomocą manetek przy kierownicy.

Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję MacPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i aluminiowymi zwrotnicami. Przymocowano ją do aluminiowej ramy pomocniczej. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy działa bardzo precyzyjnie i efektywnie. Współpracuje z różnymi systemami wsparcia kierowcy. W przypadku zawieszenia czterowahaczowego tylnej osi, oddzielnie zamontowano sprężyny i amortyzatory, a w samej osi zastosowano jeden stalowy wspornik. Podwozie sportowe, dostępne dla linii Ambition, powoduje, że karoseria Audi A3 Limousine jest zawieszona do 25 mm niżej niż w innych wersjach.

System stabilizacji toru jazdy ESC posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Podczas szybkiego wjeżdżania w zakręty, przednie koło toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu lekko przyhamowuje, minimalizując w ten sposób podsterowność i poprawiając trakcję.

Dzięki dużemu rozstawowi osi, samochód ma zapewniać dużo miejsca także pasażerom siedzącym z tyłu. Pojemność bagażnika to 425 l.

Polskich cen Audi A3 Limousine na razie nie podano. Wiadomo natomiast, że za kilka miesięcy na rynek trafi sportowa wersja tego auta - Audi S3 sedan. Będzie go napędzał silnik 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. W czterocylindrowym silniku wysokiej mocy, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Audi S3 sedan

Audi A3 8V Limousine
Audi A3 8V Limousine

Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S-tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 s., a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Czterocylindrowy silnik turbo zużywa średnio tylko 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km (ze skrzynią S-tronic lub z przekładnią manualną). W układzie napędowym quattro, szybko reagujące sprzęgło wielopłytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś.

Źródło: Audi 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie