Nowa marka w Polsce - SsangYong

Ryszard Polit
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
SsangYong specjalizuje się w luksusowych samochodach terenowych, wykorzystujących silniki i podzespoły Mercedesa-Benza.

Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj


Na naszym rynku dostępne będą trzy modele: Rexton, Korando i Musso Sports.

 

Najnowocześniejszym modelem jest Rexton, wprowadzony do produkcji w 2001 r. i zmodernizowany na początku tego roku. Ten luksusowy pojazd typu SUV ma zamknięte, 5-drzwiowe nadwozie o długości 4,7 m. Rexton oferowany jest z dwoma rodzajami napędu: dołączalnym i stałym.

 

Model Korando z zamkniętym nadwoziem 3-drzwiowym oferowany jest z 3 silnikami, dwoma rodzajami przeniesienia napędu i dwoma wersjami wyposaż
Model Korando z zamkniętym nadwoziem 3-drzwiowym oferowany jest z 3 silnikami, dwoma rodzajami przeniesienia napędu i dwoma wersjami wyposaż

W napędzie dołączalnym moment obrotowy z silnika jest przekazywany na tylne koła, a kierowca może przyciskiem na tablicy rozdzielczej dołączyć napęd na wszystkie koła, podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Włączenie reduktora wymaga zatrzymania pojazdu. W napędzie stałym na wszystkie koła wykorzystano sprzęgło wiskotyczne, które samoczynnie, w zależności od potrzeb, rozdziela moment obrotowy na poszczególne osie.

 

Korando z otwartym nadwoziem typu Soft Top wygląda ciekawie. W tym nadwoziu sztywny dach umieszczony jest tylko nad przednimi fotelami. Pasa
Korando z otwartym nadwoziem typu Soft Top wygląda ciekawie. W tym nadwoziu sztywny dach umieszczony jest tylko nad przednimi fotelami. Pasa

Do napędu pojazdu przewidziano silniki benzynowe o pojemności 3,2 l/220 KM, 2,3 l/214 KM oraz wysokoprężne: 2,7 l/165 KM lub 2,9 l/256 KM. Jednostki napędowe mogą współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Wysoki komfort jazdy po asfalcie ma zapewniać nowoczesna konstrukcja zawieszenia. Z przodu wykorzystano podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu sztywną oś prowadzoną 5 drążkami. Cena samochodu wynosi od 145 350 zł ( z silnikiem wysokoprężnym 2,9 l) do 180 050 zł (z silnikiem benzynowym 3,2 l).

 

Musso Sports to 4-osobowy pikap oferowany tylko z jednym silnikiem, ale z napędem na tylną oś lub na dwie osie. Cena – od 102 100 zł.
Musso Sports to 4-osobowy pikap oferowany tylko z jednym silnikiem, ale z napędem na tylną oś lub na dwie osie. Cena – od 102 100 zł.

Model Korando był już oferowany w Polsce pod marką Daewoo. Teraz wraca do nas jako SsangYong z 3-drzwiowym nadwoziem zamkniętym i otwartym typu Soft Top. Pojazd napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,2 l/220 KM lub 2,3 l/150 KM oraz turbodoładowanym dieslem 2,9 l/120 KM. W zależności od wersji silnikowej napęd jest stały na wszystkie koła lub dołączalny. Najtańszy Korando z silnikiem 2,3 l kosztuje 129 500 zł, a najdroższy - 148 900 zł (3,2 l).

 

Trzecim modelem oferowanym na naszym rynku jest pikap Musso Sports. Ma on 4-osobową kabinę, za którą jest odkryta przestrzeń bagażowa. Pojazd napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,9 l i mocy 120 KM współpracującym z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Nabywca ma do wyboru dwa rodzaje napędu: tylko na tylną oś lub napęd dołączalny. Ceny zawierają się w przedziale od 102 100 zł do 115 300 zł.

 

W naszym kraju stale wzrasta sprzedaż samochodów rekreacyjno-terenowych. Generalny importer marki liczy, że uda mu się z powodzeniem wprowadzić produkty marki SsangYong do Polski. Rexton ma być też oferowany jako samochód ciężarowy z możliwością pełnego odliczenia podatku VAT i być może w tym można upatrywać ewentualnego sukcesu.  

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty