Nowa marka w Polsce - SsangYong

Ryszard Polit
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
SsangYong specjalizuje się w luksusowych samochodach terenowych, wykorzystujących silniki i podzespoły Mercedesa-Benza.

Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj
Flagowy model SsangYonga nazywa się Rexton. Do wyboru: 4 silniki, dwa rodzaje przeniesienia napędu i 3 wersje wyposażenia. Najtańszy kosztuj


Na naszym rynku dostępne będą trzy modele: Rexton, Korando i Musso Sports.

 

Najnowocześniejszym modelem jest Rexton, wprowadzony do produkcji w 2001 r. i zmodernizowany na początku tego roku. Ten luksusowy pojazd typu SUV ma zamknięte, 5-drzwiowe nadwozie o długości 4,7 m. Rexton oferowany jest z dwoma rodzajami napędu: dołączalnym i stałym.

 

Model Korando z zamkniętym nadwoziem 3-drzwiowym oferowany jest z 3 silnikami, dwoma rodzajami przeniesienia napędu i dwoma wersjami wyposaż
Model Korando z zamkniętym nadwoziem 3-drzwiowym oferowany jest z 3 silnikami, dwoma rodzajami przeniesienia napędu i dwoma wersjami wyposaż

W napędzie dołączalnym moment obrotowy z silnika jest przekazywany na tylne koła, a kierowca może przyciskiem na tablicy rozdzielczej dołączyć napęd na wszystkie koła, podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Włączenie reduktora wymaga zatrzymania pojazdu. W napędzie stałym na wszystkie koła wykorzystano sprzęgło wiskotyczne, które samoczynnie, w zależności od potrzeb, rozdziela moment obrotowy na poszczególne osie.

 

Korando z otwartym nadwoziem typu Soft Top wygląda ciekawie. W tym nadwoziu sztywny dach umieszczony jest tylko nad przednimi fotelami. Pasa
Korando z otwartym nadwoziem typu Soft Top wygląda ciekawie. W tym nadwoziu sztywny dach umieszczony jest tylko nad przednimi fotelami. Pasa

Do napędu pojazdu przewidziano silniki benzynowe o pojemności 3,2 l/220 KM, 2,3 l/214 KM oraz wysokoprężne: 2,7 l/165 KM lub 2,9 l/256 KM. Jednostki napędowe mogą współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Wysoki komfort jazdy po asfalcie ma zapewniać nowoczesna konstrukcja zawieszenia. Z przodu wykorzystano podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu sztywną oś prowadzoną 5 drążkami. Cena samochodu wynosi od 145 350 zł ( z silnikiem wysokoprężnym 2,9 l) do 180 050 zł (z silnikiem benzynowym 3,2 l).

 

Musso Sports to 4-osobowy pikap oferowany tylko z jednym silnikiem, ale z napędem na tylną oś lub na dwie osie. Cena – od 102 100 zł.
Musso Sports to 4-osobowy pikap oferowany tylko z jednym silnikiem, ale z napędem na tylną oś lub na dwie osie. Cena – od 102 100 zł.

Model Korando był już oferowany w Polsce pod marką Daewoo. Teraz wraca do nas jako SsangYong z 3-drzwiowym nadwoziem zamkniętym i otwartym typu Soft Top. Pojazd napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,2 l/220 KM lub 2,3 l/150 KM oraz turbodoładowanym dieslem 2,9 l/120 KM. W zależności od wersji silnikowej napęd jest stały na wszystkie koła lub dołączalny. Najtańszy Korando z silnikiem 2,3 l kosztuje 129 500 zł, a najdroższy - 148 900 zł (3,2 l).

 

Trzecim modelem oferowanym na naszym rynku jest pikap Musso Sports. Ma on 4-osobową kabinę, za którą jest odkryta przestrzeń bagażowa. Pojazd napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,9 l i mocy 120 KM współpracującym z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Nabywca ma do wyboru dwa rodzaje napędu: tylko na tylną oś lub napęd dołączalny. Ceny zawierają się w przedziale od 102 100 zł do 115 300 zł.

 

W naszym kraju stale wzrasta sprzedaż samochodów rekreacyjno-terenowych. Generalny importer marki liczy, że uda mu się z powodzeniem wprowadzić produkty marki SsangYong do Polski. Rexton ma być też oferowany jako samochód ciężarowy z możliwością pełnego odliczenia podatku VAT i być może w tym można upatrywać ewentualnego sukcesu.  

 

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie