Nowa Insignia już w Polsce

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
W salonie Abexim przy ul. Połczyńskiej 10 w Warszawie odbył się przedpremierowy pokaz Opla Insignia.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

W uroczystej prezentacji wzięli udział klienci, którzy od lat związani są z firmą Abexim i na co dzień użytkują samochody marki Opel i Chevrolet. Nie zabrakło też zaprzyjaźnionych dealerów marek należących do General Motors i przedstawicieli prasy.

Insignię można już zamawiać. Do wyboru są cztery silniki benzynowe: 1,6 l/115 KM, 1,8 l/40 KM, 2,0 l/220 KM i 2,8 l/260 KM. Auto oferowane jest też z trzema dieslami: 2,0 l/110 KM, 2,0 l/130 KM i 2,0 l/160 KM. Poza wersją z napędem na przednią oś w ofercie znalazła się także odmiana z napędem na cztery koła.

Insignia dostępna jest z nadwoziem typu sedan i hatchback, a w drugim kwartale 2009 roku dołączy do nich kombi. W nowym Oplu nie brak ciekawych rozwiązań technicznych. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali adaptacyjny system oświetlenia, który automatycznie dopasowuje

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

działanie biksenonowych reflektorów do warunków drogowych i pogodowych wybierając jedną z dziewięciu różnych funkcji oświetlenia (m.in. jazda w mieście, na autostradzie, doświetlanie zakrętów).

Samochód może być wyposażony w kamerę, która rozpoznaje znaki drogowe zakazu wyprzedzania i ograniczenia prędkości. Są one sygnalizowane dźwiękiem i pojawiają się na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.

Samochód może mieć też aktywne zawieszenie z trzema trybami jazdy. Tryb “Sport" zapewnia szybszą reakcję samochodu na czynności wykonywane przez kierowcę (wciśnięcie pedału gazu, ruch kierownicą) i utwardza zawieszenie. “Tour" jest przystosowany do łagodniejszej, bardziej komfortowej jazdy. Standardowo auto jeździ w trybie “Normal". W ekstremalnych sytuacjach system automatycznie dostosowuje twardość zawieszenia, zapewniając optymalne bezpieczeństwo oraz kontrolę na pojazdem.

- Insignia jest już dostępna w cenach od 72 900 zł. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów w tym miesiącu - mówi Paweł Łukasiak, główny konsultant działu sprzedaży samochodów w firmie Abexim.

Jego zdaniem Insignia może cieszyć się większym powodzeniem niż Vectra, którą zastępuje. - Nie bez powodu Insignia zdobyła tytuł “Car of the Year 2009". Jury doceniło jej styl, nowatorskie rozwiązania techniczne i jakość. Te właśnie cechy w połączeniu z przestronnością wnętrza, świetnie zestrojonym zawieszeniem i nowoczesnymi silnikami sprawiają, że flagowy Opel jest doskonałą propozycją zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm - zapewnia Paweł Łukasiak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty