Nowa Honda FR-V

(zpd)
Bardzo ergonomicznie opracowane miejsce kierowcy.
Bardzo ergonomicznie opracowane miejsce kierowcy.
Udostępnij:
Wiemy, jak nazywać się będzie nowy minivan Hondy. Co więcej - już nim jeździliśmy. Oficjalna premiera będzie miała miejsce prawdopodobnie na paryskim salonie samochodowym we wrześniu.

Do znanego towarzystwa tzw. minivanów: Renault Scenic, Opel Zafira, Fiat Multipla, Citroën Picasso i Toyota Corolla Verso, niebawem dołączy Honda FR-V. Europejska prapremiera tego pojazdu odbyła się w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach. Oficjalna premiera będzie miała miejsce prawdopodobnie na paryskim salonie samochodowym we wrześniu.

 

Hondę FR-V zbudowano z wykorzystaniem elementów uterenowionego modelu CR-V: m.in. płyty podłogowej, koncepcji zawieszeń przedniego i tylnego. Nadwozie ma wyróżniającą się sylwetkę o kształcie prawie jednobryłowym, z dynamicznie wyglądającym przodem i bardzo interesującym tyłem. Ścianę tylną - od dachu do zderzaka - łukowo wygięto tak, że po otwarciu drzwi umieszczonych w tej ścianie, tworzą one wycinek koła. Część tylną nadwozia wzmocniono ustawioną pionowo, prostokątną ramą, wykonaną z profili zamkniętych. Rama spełnia ważną rolę usztywniającą nadwozie. Nadwozie zbudowano z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa i to tego na wysokim poziomie.

 

Zgodnie z założeniem konstrukcyjnym samochód jest wielkopojemny, ma dużą objętość użyteczną wnętrza, przy umiarkowanych wymiarach zewnętrznych. Dużo uwagi poświęcono funkcjonalności
wnętrza. Umieszczono w nim 6 indywidualnych foteli, ustawionych w dwóch rzędach. Fotele środkowe w obu rzędach są węższe, a ich przesunięcie nieco do tyłu sprawia, że mogą na nich siedzieć wygodnie osoby dorosłe. Wszystkie fotele mogą być różnie konfigurowane, np. środkowe - po złożeniu tworzą miejsce do przewozu długich przedmiotów. Fotele tylnego rzędu składają się jednym ruchem ręki, na co pozwala "hondowskie" rozwiązanie stosowane wcześniej w wersji kombi najnowszego Accorda.

 

Wrażenia z krótkich jazd mogą być tylko pozytywne. Na taką ocenę składa się wyjątkowa Bardzo ergonomicznie opracowane miejsce kierowcy.
stateczność pojazdu w ruchu, uzasadniona zastosowaniem nowoczesnego zawieszenia z Hondy CR-V, pojazdu wyżej osadzonego nad nawierzchnią niż FR-V. Na słowa uznania, kierowane pod adresem twórców nadwozia, zasługuje też rozwiązanie miejsca kierowcy. Niezależnie od wzrostu, kierowca może przyjąć wygodną pozycję, dzięki regulacji ustawienia fotela i dwupoziomowej regulacji kolumny kierownicy. Sterowanie samochodem jest przyjemne, gdyż wszystkie urządzenia działają precyzyjnie, a umieszczona w konsoli środkowej dźwignia zmiany biegów, ułatwia szybką zmianę przełożeń.

 

Jeśli do wyżej wymienionych zalet pojazdu dodamy wysoką jakość wykonania, to model FR-V (produkowany tylko w Japonii) będzie poważnym konkurentem dla innych aut tej klasy. Na rynkach europejskich Honda FR-V pojawić się ma na przełomie października i listopada 2004 r., na w Polsce na przełomie roku 2004/2005. Na początku pojazd będzie oferowany z silnikiem 1,7 l, nieco później z 2,0 l, a od 2005 r. z dieslem 2,2-litra. 

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

wysokoprężny

Oznaczenie handlowe

1,7 VTEC

2,0-VTEC

2,2i-CTDi

Pojemność skokowa (cm3)

1668

1998

2204

Moc maksymalna (KM-obr/min)

125-6300

150-6500

140-4000

Moment maks. (Nm-obr/min)

154-4800

191-4000

340-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3

10,5

b.d.

Prędkość maksymalna (km/h)

182

195

b.d.

Średnie zużycie paliwa (dm3/100 km)

8,0

8,9

b.d.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie