Nowa Dacia Spring. Jaki ma zasięg i ile zużywa prądu?

Kamil Rogala
Bazowa wersja ma 45 KM, ale my podróżowaliśmy mocniejszą odmianą o mocy 65 KM i momencie obrotowym 118 Nm i zdecydowanie polecamy, aby decydować się na taką odmianę.
Bazowa wersja ma 45 KM, ale my podróżowaliśmy mocniejszą odmianą o mocy 65 KM i momencie obrotowym 118 Nm i zdecydowanie polecamy, aby decydować się na taką odmianę. Kamil rogala
Po dość chłodnym odbiorze poprzedniej wersji Springa, najnowsza edycja nadrabia zaległości i stara się przyciągnąć tych, którzy wcześniej rozważali zakup tego miejskiego elektryka, ale odstraszał ich jego skrajnie budżetowy charakter. Nowy model oferuje rozsądny zasięg, prostą konstrukcję oraz wzmocniony napęd.

Bazowa wersja ma 45 KM, ale my podróżowaliśmy mocniejszą odmianą o mocy 65 KM i momencie obrotowym 118 Nm i zdecydowanie polecamy, aby decydować się na taką odmianę. Dlaczego?

Dacia Spring w słabszej wersji od 0 do 100 km/h rozpędza się w blisko 20 sekund, a na 125 km/h trzeba poczekać kolejnych 10 sekund, więc wyobraźmy sobie, co dzieje się w z kompletem pasażerów. W mocniejszej wersji sprint do setki zajmuje 13,7 sekundy, a to jest ogromna różnica. Rozpędzenie się do 125 km/h zajmuje o wiele mniej czasu i muszę uczciwie przyznać, że podróżując z jednym pasażerem i niewielkim bagażem, głównie w warunkach miejskich i podmiejskich, nie miałem odczucia, że auto jest zawalidrogą. Rozpędziliśmy się również do prędkości maksymalnej i oczywiście o dynamice przy prędkościach 80-120 km/h nie może być mowy, to podróż na krótszym dystansie nie wygenerowała zbyt wielu stresujących czy nieprzyjemnych sytuacji. Oczywiście nie jest to auto w trasy, ale przejazdy obwodnicami w okolicach miast nie będą problemem.

Bazowa wersja ma 45 KM, ale my podróżowaliśmy mocniejszą odmianą o mocy 65 KM i momencie obrotowym 118 Nm i zdecydowanie polecamy, aby decydować się
Bazowa wersja ma 45 KM, ale my podróżowaliśmy mocniejszą odmianą o mocy 65 KM i momencie obrotowym 118 Nm i zdecydowanie polecamy, aby decydować się na taką odmianę. Kamil rogala

ZOBACZ TAKŻE: Mandat za zbyt wolną jazdę. Tyle możesz zapłacić za utrudnianie ruchu

Oczywiście przeszkodą stojącą na drodze (dosłownie i w przenośni) do podróżowania na trasach szybkiego ruchu jest bateria. Akumulator trakcyjny ma pojemność 26,8 kWh (netto) co przekłada się na zasięg około 220 kilometrów. To oczywiście wartość średnia, a więc przy rozsądnych prędkościach. Obawiam się, że podróż z prędkością 100-120 km/h skończyłaby się po nieco ponad 100 kilometrach. Podczas jazdy testowej na odcinku około 80 kilometrów, głównie drogami podmiejskimi, w miastach i kilkukilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej, średnie zużycie energii oscylowało w okolicach 10-12 kWh/100 km. Myślę, że przy odpowiedniej wprawie w mieście można zejść w okolice 10 kWh/100 km. Zasięg ponad 200 kilometrów jest więc w pełni osiągalny.

Bazowa wersja Essential ze słabszym napędem 45-konnym kosztuje 76 900 złotych. Zdecydowanie warto dopłacić do kwoty 86 000 złotych, bowiem wtedy dostajemy już dobrze wyposażoną wersję Expression oraz 65-konny motor.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty