Nowa CR-V

Maciej Pobocha
Honda CR-V, po raz pierwszy zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1995 r., była jedną z pierwszych „lekkich terenówek”. W styczniu rozpocznie się sprzedaż jej najnowszej generacji.

Honda CR-V, po raz pierwszy zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1995 r., była jedną z pierwszych "lekkich terenówek". W styczniu rozpocznie się sprzedaż jej najnowszej generacji.

 

W porównaniu z poprzedniczką nową CR-V poddano licznym modyfikacjom.

Fot. Honda
Fot. Honda

Na nowo zaprojektowano przednią część nadwozia z podwójną osłoną chłodnicy i reflektorami projektorowymi. Inny kształt mają zderzaki i nadkola. Klapa bagażnika otwiera się pionowo, co w porównaniu z uprzednio stosowanym otwieraniem na bok sprawdza się szczególnie na zatłoczonych parkingach. Koło zapasowe umieszczono pod

Fot. Honda
Fot. Honda

podłogą przedziału bagażowego, a nie jako wcześniej na pokrywie przestrzeni bagażowej. Przeniesienie koła skutkuje skróceniem CR-V o 10,5 cm. Samochód jest szerszy od poprzednika o 3,5 cm i niższy od niego o 3 cm. Rozstaw osi zmniejszono z 263 do 262 cm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększono odpowiednio o 2,5 cm i 0,5 cm.

 

Zmian dokonano także wewnątrz pojazdu. Przeprojektowano tablicę zegarów, przednie fotele są większe, a drążek zmiany

Fot. Honda
Fot. Honda

biegów został przeniesiony na konsolę środkową. Hamulec ręczny znajduje się na jej krawędzi.

 

Przedział bagażowy ma obecnie pojemność 556 l z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów po ich rozłożeniu. Tylne siedzenia - których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 - można przesuwać wzdłuż nadwozia w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. W opcji dostępny jest system "Double Deck". Wyjmowana półka, umieszczona 33 cm nad podłogą, pozwala podzielić bagaż na dwie części i

Fot. Honda
Fot. Honda

na dole umieścić przedmioty, do których chcemy mieć łatwiejszy dostęp. Półka może zdemontowana lub umieszczona na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

 

Honda CR-V ma dołączalny napęd tylnej osi, który włącza się automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbędne tzn. w momencie uślizgu przednich kół. System przenosi o 20 proc. więcej momentu obrotowego na tylną oś niż obecne rozwiązanie.

 

CR-V oferowana będzie z dwoma silnikami: benzynowym o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM oraz wysokoprężnym 2,2 l/140 KM. Jednostka benzynowa może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub 5-stopniowym automatem, a diesel z 6-biegową przekładnią manualną.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1997

2204

Moc (KM) przy obr./min

150/6200

140/4000

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

192/4200

340/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,2

10,3

Prędkość maksymalna (km/h)

190

187

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,7/10,4

5,7/8,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

453 x 182 x 181

Pojemność bagażnika (l)

524

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie