Honda CR-V, po raz pierwszy zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1995 r., była jedną z pierwszych "lekkich terenówek". W styczniu rozpocznie się sprzedaż jej najnowszej generacji.
W porównaniu z poprzedniczką nową CR-V poddano licznym modyfikacjom.
Na nowo zaprojektowano przednią część nadwozia z podwójną osłoną chłodnicy i reflektorami projektorowymi. Inny kształt mają zderzaki i nadkola. Klapa bagażnika otwiera się pionowo, co w porównaniu z uprzednio stosowanym otwieraniem na bok sprawdza się szczególnie na zatłoczonych parkingach. Koło zapasowe umieszczono pod
podłogą przedziału bagażowego, a nie jako wcześniej na pokrywie przestrzeni bagażowej. Przeniesienie koła skutkuje skróceniem CR-V o 10,5 cm. Samochód jest szerszy od poprzednika o 3,5 cm i niższy od niego o 3 cm. Rozstaw osi zmniejszono z 263 do 262 cm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększono odpowiednio o 2,5 cm i 0,5 cm.
Zmian dokonano także wewnątrz pojazdu. Przeprojektowano tablicę zegarów, przednie fotele są większe, a drążek zmiany
biegów został przeniesiony na konsolę środkową. Hamulec ręczny znajduje się na jej krawędzi.
Przedział bagażowy ma obecnie pojemność 556 l z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów po ich rozłożeniu. Tylne siedzenia - których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 - można przesuwać wzdłuż nadwozia w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. W opcji dostępny jest system "Double Deck". Wyjmowana półka, umieszczona 33 cm nad podłogą, pozwala podzielić bagaż na dwie części i
na dole umieścić przedmioty, do których chcemy mieć łatwiejszy dostęp. Półka może zdemontowana lub umieszczona na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.
Honda CR-V ma dołączalny napęd tylnej osi, który włącza się automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbędne tzn. w momencie uślizgu przednich kół. System przenosi o 20 proc. więcej momentu obrotowego na tylną oś niż obecne rozwiązanie.
CR-V oferowana będzie z dwoma silnikami: benzynowym o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM oraz wysokoprężnym 2,2 l/140 KM. Jednostka benzynowa może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub 5-stopniowym automatem, a diesel z 6-biegową przekładnią manualną.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 | 2204 |
Moc (KM) przy obr./min | 150/6200 | 140/4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 192/4200 | 340/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,2 | 10,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 187 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 6,7/10,4 | 5,7/8,1 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 453 x 182 x 181 | |
Pojemność bagażnika (l) | 524 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?