Inspiracją dla konstruktorów nowego modelu był zaprojektowany przez londyńskie studio Nissan Design Europe samochód koncepcyjny Qazana, który został bardzo dobrze przyjęty na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 2008 roku. Styliści umiejętnie połączyli nowe kształty z formami użytymi w innych modelach Nissana. Atrapa chłodnicy Juke'a nawiązuje do większego, oryginalnie wyglądającego Murano, natomiast tył stanowi kombinację Qashaqaia ze sportowym modelem 370Z.
W ofercie Nissana Juke będzie plasował się między kompaktowym rodzinnym Note, a crossoverem Qashqai. Samochód bazuje na płycie podłogowej skonstruowanej przez inżynierów Renault i Nissana, w której rozstaw osi wynosi 2530 milimetrów. Wymiary całego nadwozia to 4135 mm długości, 1765 mm szerokości i 1570 wysokości. Na różnych wersjach tej platformy powstały m.in. Clio, Logan, Note, Micra, Modus, Tiida i Twingo.
W wersjach z przednim napędem w zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, natomiast wersja z napędem na cztery koła wyposażona jest w tylne zawieszenie wielodrążkowe wzorowane na rozwiązaniu stosowanym w modelu Qashqai. Auto ma zmieścić 5 osób i 251 l w bagażniku.
Projektanci Nissana sięgnęli po modne akcenty - ukryte klamki tylnych drzwi, wznoszącą się linię okien oraz przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz dodatkowymi, okrągłymi reflektorami. Stylizacja wnętrza jest dość niecodzienna, np. wzorem dla kształtu centralnej konsoli były baki motocykli.
Podobnie jak Qashqai będzie dostępny w wersji z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Przewidziano trzy silniki - dwa benzynowe 1,6 l o mocach 117 KM (maksymalny moment obrotowy 157 Nm) i 190 KM (240 Nm) oraz 1,5-litrowego turbodiesla dCi z common rail o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm. Bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie mają zapewnić moc i elastyczność porównywalną z silnikiem o pojemności 2,5 litra przy mniejszym zużyciu paliwa.
Wszystkie silniki spełniają normę emisji Euro 5. Słabsze wersje silnikowe będą dostępne z napędem na przednią oś oraz tylnym zawieszeniem w postaci belki skrętnej. Flagowa, 190-konna odmiana otrzyma elektronicznie sterowany system All-Mode 4x4-i, bezstopniową skrzynię biegów CVT Xtronic oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół. Z pewnością podwyższony prześwit nadwozia i napęd na cztery koła ułatwi pokonywanie nierówności w lżejszym terenie.
Lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego obejmuje takie pozycje jak: automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, kamera cofania, a także "dynamiczny system sterowania" (Dynamic Control System), czyli centralny moduł wyświetlacza i przyrządów sterujących, za pomocą którego kierowca może zmieniać ustawienia trybu jazdy oraz włączać inne funkcje, takie jak klimatyzacja. Na wyświetlaczu prezentowane są także wskazania dotyczące pracy silnika i napędu.
Juke będzie produkowany obok modeli Qashqai, Qashqai+2 i Note w fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Jego sprzedaż w Japonii rozpocznie się latem, a jesienią auto pojawi się w europejskich salonach. Wtedy też poznamy jego wyposażenie na polski rynek i ceny, które mają być niższe niż Qashqaia, który w najtańszej wersji z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 69 400 zł.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?