Nowa Alfa Romeo Giulia w muzeum

Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra
Przy okazji prezentacji nowego Fiata 500 przedstawiciele polskich mediów mogli zobaczyć najnowszą Alfę Romeo Giulię, którą zaprezentowano w niedawno otawartym muzem tej marki w Arese.
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra

W 105. rocznicę narodzin Alfy Romeo, Włosi postanowili pokazać światu Giulię – następczynię modelu 159. Konstrukcja samochodu została oparta o tylnonapędową platformę z Maserati. Auto z odnowionym logo marki, wyraźnie nawiązuje do poprzedników - modeli 159 i 156. Aby uzyskać jak najlepszy stosunek masy do mocy, wynoszący w tym modelu poniżej 3 kg/KM, wiele elementów samochodu wykonano z ultralekkich materiałów. M.in. użyto włókno węglowe do wykonania wału napędowego, pokrywy silnika i dachu, natomiast z aluminium powstał silnik, elementy układu hamulcowego, zawieszenia (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz przednia i tylna rama) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna z tyłu wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa. Oprócz tego, w celu zmniejszenia masy całkowitej pojazdu, zastosowano w tym aucie tarcze węglowo-ceramiczne oraz konstrukcję siedzeń wykonaną z włókna węglowego.

Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra

Pierwsze zdjęcia przedstawiały topową wersję Giulii - QuadrifoglioVerde (czterolistna koniczyna). Jest to sportowa odmiana samochodu, która ma za zadanie konkurować m.in. z BMW M3 oraz Audi RS4.

W kabinie pasażerskiej umieszczono typowy dla Alfy Romeo element: centralne, skierowane w strone kierowcy wskaźniki i przyciski. Niemal wszystkie główne przyciski znajdują się na kierownicy, podobnie jak w bolidach Formuły 1. W Giulii zastosowano także unowocześniony selektor Alfa DNA, który umożliwia wybór trybu dynamiki samochodu: Dynamic, Natural, Ad-vanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) oraz tryb Racing (w mocniejszych wersjach).

Na tylnej osi

Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia/Fot. Tomasz Szmandra

zastosowano zawieszenie wielowahaczowe typu Multilink. Z kolei niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej to nowa konstrukcja, która ma się sprawdzać w różnych warunkach drogowych.

W wersji Quadrifoglio debiutuje 6-cylindrowy, turbodo-ładowany silnik o mocy 510 KM. Pozwala on na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Napęd przekazywany jest na tylne koła, ale klienci będą mogli wybrać znajdujący się na liście opcji napęd 4x4.

Dokładniejsze szczegóły techniczne oraz pozostałe wersje Giulii mają zostać zaprezentowane podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Plany zakładają produkcję dwóch odmian nadwoziowych - sedana i kombi.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty