Na wstępie należy wyjaśnić, że samochód był seryjny pod względem mechanicznym. Przednia część nadwozia tego sportowego sedana została bowiem wyposażona w specjalne osłony z włókna węglowego, które zmniejszyły opór aerodynamiczny. Dodatkowo, z oczywistych względów, zdjęto elektroniczną blokadę prędkości, zaś w kabinie pasażerskiej pojawiła się klatka bezpieczeństwa.
Próba odbyła się na zamarzniętym, 12-kilometrowym odcinku zatoki Bothnia. Za kierownicą Audi zasiadł Janne Laitinen. Wyposażone w opony Hakkapeliitta ósmej generacji RS6 rozpędziło się do prędkości 335,6 km/h. To o 4 km/h szybciej, niż podczas poprzedniej próby Nokiana, która odbyła się w 2011 roku. Wynik ten pozwolił na wpis do Księgi Rekordów Guinnessa.
Aby było to możliwe, musiały został spełnione następujące warunki: samochód musiał pokonać odcinek w obu kierunkach w czasie jednej godziny, nawierzchnia nie mogła zostać pokryta żadnymi środkami zwiększającymi przyczepność, zaś opony musiały być powszechnie dostępne w kraju, w którym odbywała się próba.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?