Nissan Z

pim
Nissan Z nawiązuje do sportowych aut 240Z, zaprezentowanych w 1969 roku. Klasyczne dla tych aut jest rozwiązanie układu napędowego - silnik z przodu, przesunięty maksymalnie w stronę środka auta i napęd na tylne koła.

Nissan wykorzystał jednak doświadczenia zdobywane przez lata przy budowie wyczynowych aut wyścigowych.

Nissan Z

Sportowy nissan ma w październiku trafić do sprzedaży w Europie, ale już zebrano tysiąc zamówień. Nissan przewiduje więc, że Europa przyjmie to sportowe coupe równie ciepła jak Ameryka, gdzie 350Z jest autem najlepiej sprzedającym się (oczywiście w swojej klasie).

Umieszczenie silnika wpływa na linię nadwozia z krótkimi zwisami i przesuniętą do tyłu kabiną. Są w niej dwa fotele i bagażnik, w którym, jak mówią konstruktorzy, mieści się duża walizka i dwie torby golfowe. Schowek na neseser znajduje się także za siedzeniem pasażera.

Oznaczenie 350 ujawnia pojemność silnika - 3,5 l. To najnowsza odmiana silnika V6 zaprezentowanego po raz pierwszy w 1994 roku. Ma on moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 363 Nm. Dwumiejscowy samochód jest bogato wyposażony, co znacznie podnosi wagę, ale z drugiej strony przy budowie wykorzystano lekkie materiały - aluminium, także w zawieszeniu czy tworzywa sztuczne (np. wał korbowy jest zrobiony z włókien węglowych). Samochód waży więc ok. 1400 kg, co przy takiej mocy silnika pozwala na osiąganie prędkości 250 km/h i rozpędzanie go do 100 km/h w 5,8 sekundy. Nissan 350Z jest przy tym zwartym, niezbyt dużym pojazdem o "porschepodobnej" stylistyce, więc nie ma się co dziwić, że się podoba miłośnikom sportowych samochodów. Wbrew temu, co sugerują nam widowiskowe pościgi na amerykańskich filmach sensacyjnych, to w Europie jeździ się szybciej. Na europejski rynek samochód został więc nieco zmodyfikowany. Ma np. większy zbiornik paliwa, powiększoną chłodnicę i zmieniony kształt płyty podłogowej tak, by łatwiej chłodziły się mechanizmy różnicowe. Zmieniono także wlot powietrza i tylny spojler, żeby zredukować efekt unoszenia się samochodu. Na naszym kontynencie seryjny ma być także układ ESP i wyczynowe hamulce Brembo.

Nissan Z

Samochód na amerykański rynek musi być dobrze wyposażony. W Europie także w tej klasie trzeba mieć wiele do zaoferowania. Standardem są elektrycznie sterowane i podgrzewane siedzenia, tempomat (cruise control) i 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe). W opcjach tapicerka z pomarańczowej skóry i specjalny zestaw audio firmy BOSE.

Komfort jazdy mają także zapewnić specjalne amortyzatory, które lepiej reagują na niewielkie nierówności i wyrwy w nawierzchni, przenosząc mniej wstrząsów do wnętrza pojazdu.

Wśród tysiąca potwierdzonych zamówień nie ma jeszcze żadnego z Polski, choć są plany wprowadzenia tego samochodu także na nasz rynek. W tej klasie sprzedaje się u nas w zasadzie pojedyncze egzemplarze aut.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie