Nowy silnik dostępny w wersjach o mocy 140 i 160 KM, wyróżnia się obniżonym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2. Jednostka powstała w ramach współpracy Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi z firmą Daimler.
W gamie Nissana silnik ten debiutuje w modelu Qashqai. Może mu towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub najnowszy siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat (DCT), w obu przypadkach w kombinacji z napędem na przednią oś.
Zespół napędowy z silnikiem o pojemności 1,3 litra jest dostępny w trzech konfiguracjach: 140 KM i 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 160 KM z siedmiobiegową przekładnią DCT. Wartości momentu obrotowego wynoszą: 240 Nm w przypadku słabszej wersji, 260 Nm w mocniejszej wersji z przekładnią manualną i 270 Nm ze skrzynią DCT
W Nissanie Qashqai trzy wersje silnika 1.3 zastępują trzy starsze konfiguracje: 1.2 115 KM z przekładnią manualną i CVT oraz 1.6 163 KM ze skrzynią manualną. Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d‑Temp.
NEDC-BT | Koła 17” | Koła 18”/19” |
140 i 160 KM, skrzynia manualna | ||
Zużycie paliwa | 5,3 l/100 km | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 121 g/km | 130 g/km |
NEDC-BT | Koła 17” | Koła 18”/19” |
160 KM DCT* | ||
Zużycie paliwa | 5,5l/100km | 5,8 l/100km |
Emisja CO2 | 122g/km | 131g/km |
Dodano filtr cząstek stałych, a udoskonalenia dotyczą układu wtryskowego, konstrukcji komory spalania, obniżenia tarcia oraz optymalizacji parametrów turbosprężarki. Wyższy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej oznacza też mniejszy hałas w kabinie.
Przy okazji modernizacji gamy silnikowej, crossover otrzymał nowy system multimedialny.
Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?