Nissan Qashqai. Nowe silniki w ofercie

Mariusz Michalak
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Nissan wprowadza cztery zupełnie nowe zespoły napędowe z silnikami Diesla w modelu Qashqai — najlepiej sprzedającym się crossoverze w Europie.

Silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną, bezstopniową przekładnią Xtronic lub dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT, a także z napędem na jedną lub obie osie.

Flagową jednostką w nowej ofercie jest zupełnie nowy silnik 1.7 dCi. Rozwija on 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Większy silnik, dysponujący wyższą mocą (+35 KM) i większym momentem obrotowym (+80 Nm) w porównaniu ze zmodyfikowanym niedawno dieslem 1.5, oferuje elastyczność i wyższy komfort prowadzenia dzięki lepszemu przyspieszeniu pozwalającemu na szybsze i bezpieczniejsze wyprzedzanie.

W nowym silniku wysokoprężnym 1.7 dCi Nissana zastosowano wiele nowości zapewniających optymalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Są to między innymi:

  • Turbosprężarka o zmiennej geometrii i optymalnej wydajności w całym zakresie prędkości obrotowej
  • Pompa oleju o zmiennym wydatku, przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa
  • Udoskonalony układ recyrkulacji spalin, ograniczający emisję tlenków azotu (NOx)
  • Chłodzenie powietrza doładowującego cieczą, zintegrowane z kolektorem dolotowym; takie rozwiązanie obniża temperaturę powietrza i ciśnienie w cylindrze, co przekłada się na poprawę wydajności procesu spalania
  • System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujący czynnik AdBlue® do ograniczenia emisji NOx

Nowy diesel 1.7 jest dostępny w modelu Qashqai z trzema wariantami zespołów napędowych: z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD oraz z przekładnią Xtronic i napędem 4WD.

W skład czwartego z odświeżonych wysokoprężnych zespołów napędowych w modelu Qashqai wchodzi siedmiostopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DCT oraz niedawno zmodernizowany silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM. Skrzynia DCT zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej płynne przekazywanie mocy. Elektryczne chłodzenie oraz elektromechaniczne załączanie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.

Wszystkie cztery nowe zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi w Nissanie Qashqai spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d‑Temp. Więcej szczegółów w tabeli poniżej. Oferta na polski rynek zostanie ogłoszona w przyszłym miesiącu.

Silnik
Skrzynia biegów


Napęd

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)


Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP
(cykl mieszany)


Zużycie paliwa

(l/100km)
wg WLTP
(cykl mieszany)


1.7 dCi 4-cyl.
6MT 2WD

150
przy 3500 obr./min

340
przy 1750 obr./min

144 – 149

5,5 – 5,7

1.7 dCi 4-cyl.
6MT 4WD

150
przy 3500 obr./min

340
przy 1750 obr./min

155 – 160

5,9 – 6,1

1.7 dCi 4-cyl.
Xtronic 4WD

150
przy 3500 obr./min

340
przy 1750 obr./min

do potwierdzenia

do potwierdzenia

1.5 dCi 4-cyl.
DCT 2WD

115
przy 3750 obr./min
(+5 KM z overboost)

260
przy 2000 obr./min
(+25 Nm z overboost)

138 – 143

5,3 – 5,4

Ofertę silników Diesla w Nissanie Qashqai uzupełnia jednostka 1.5 dCi o mocy 115 KM skojarzona z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik wrócił do oferty w 2018 roku. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się on wyższą wydajnością, niższą emisją CO2, wyższą mocą oraz zastosowaniem funkcji overboost, która pozwala na chwilowe zwiększanie momentu obrotowego o 25 Nm.

Nissan Qashqai jest również dostępny z zupełnie nową gamą trzech zespołów napędowych opartych na silnikach benzynowych, wprowadzonych do sprzedaży także w 2018 roku. Silniki 1.3 rozwijają moc 140 lub 160 KM i współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną. 160‑konny silnik benzynowy jest oferowany także z siedmiostopniowym automatem DCT.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty