Silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną, bezstopniową przekładnią Xtronic lub dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT, a także z napędem na jedną lub obie osie.
Flagową jednostką w nowej ofercie jest zupełnie nowy silnik 1.7 dCi. Rozwija on 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Większy silnik, dysponujący wyższą mocą (+35 KM) i większym momentem obrotowym (+80 Nm) w porównaniu ze zmodyfikowanym niedawno dieslem 1.5, oferuje elastyczność i wyższy komfort prowadzenia dzięki lepszemu przyspieszeniu pozwalającemu na szybsze i bezpieczniejsze wyprzedzanie.
W nowym silniku wysokoprężnym 1.7 dCi Nissana zastosowano wiele nowości zapewniających optymalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Są to między innymi:
- Turbosprężarka o zmiennej geometrii i optymalnej wydajności w całym zakresie prędkości obrotowej
- Pompa oleju o zmiennym wydatku, przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa
- Udoskonalony układ recyrkulacji spalin, ograniczający emisję tlenków azotu (NOx)
- Chłodzenie powietrza doładowującego cieczą, zintegrowane z kolektorem dolotowym; takie rozwiązanie obniża temperaturę powietrza i ciśnienie w cylindrze, co przekłada się na poprawę wydajności procesu spalania
- System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujący czynnik AdBlue® do ograniczenia emisji NOx
Nowy diesel 1.7 jest dostępny w modelu Qashqai z trzema wariantami zespołów napędowych: z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD oraz z przekładnią Xtronic i napędem 4WD.
W skład czwartego z odświeżonych wysokoprężnych zespołów napędowych w modelu Qashqai wchodzi siedmiostopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DCT oraz niedawno zmodernizowany silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM. Skrzynia DCT zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej płynne przekazywanie mocy. Elektryczne chłodzenie oraz elektromechaniczne załączanie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.
Wszystkie cztery nowe zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi w Nissanie Qashqai spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d‑Temp. Więcej szczegółów w tabeli poniżej. Oferta na polski rynek zostanie ogłoszona w przyszłym miesiącu.
Silnik Skrzynia biegów Napęd | Moc maksymalna (KM) | Maksymalny moment obrotowy (Nm) | Emisja CO2 (g/km) wg WLTP (cykl mieszany) | Zużycie paliwa (l/100km) wg WLTP (cykl mieszany) |
1.7 dCi 4-cyl. 6MT 2WD | 150 przy 3500 obr./min | 340 przy 1750 obr./min | 144 – 149 | 5,5 – 5,7 |
1.7 dCi 4-cyl. 6MT 4WD | 150 przy 3500 obr./min | 340 przy 1750 obr./min | 155 – 160 | 5,9 – 6,1 |
1.7 dCi 4-cyl. Xtronic 4WD | 150 przy 3500 obr./min | 340 przy 1750 obr./min | do potwierdzenia | do potwierdzenia |
1.5 dCi 4-cyl. DCT 2WD | 115 przy 3750 obr./min (+5 KM z overboost) | 260 przy 2000 obr./min (+25 Nm z overboost) | 138 – 143 | 5,3 – 5,4 |
Ofertę silników Diesla w Nissanie Qashqai uzupełnia jednostka 1.5 dCi o mocy 115 KM skojarzona z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik wrócił do oferty w 2018 roku. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się on wyższą wydajnością, niższą emisją CO2, wyższą mocą oraz zastosowaniem funkcji overboost, która pozwala na chwilowe zwiększanie momentu obrotowego o 25 Nm.
Nissan Qashqai jest również dostępny z zupełnie nową gamą trzech zespołów napędowych opartych na silnikach benzynowych, wprowadzonych do sprzedaży także w 2018 roku. Silniki 1.3 rozwijają moc 140 lub 160 KM i współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną. 160‑konny silnik benzynowy jest oferowany także z siedmiostopniowym automatem DCT.
Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście