Pierwszy Qashqai, podobnie zresztą jak model drugiej generacji (premiera w roku 2014) zyskały na świecie bardzo dużą popularność. Policzono, że sprzedano ich przez te 14 lat ponad 5 milionów egzemplarzy. Nie można się zatem dziwić, że przygotowania najnowszego, trzeciego pokolenia Qashqaia przebiegały w Nissanie ze szczególnym uwzględnieniem tego co w dwóch poprzednich generacjach było najlepsze.
Nissan Qashqai III. Najpierw płyta podłogowa

Zaczęto od zupełnie nowej platformy CMF-C, na której będzie można „ustawiać” również napędy zelektryfikowane czyli hybrydy bądź wyłącznie silniki elektryczne. Starano się jednak aby najnowszy Qashqai był stylistycznym kontynuatorem poprzednika. Nie jest przecież tajemnicą, że dobre skojarzenia wzrokowe warto pielęgnować. Dużo pracy w przygotowanie tego modelu włożyli również inżynierowie odpowiedzialni za napędy. Oczywiście podczas premiery prasowej podkreślano również, że nowy Nissan Qashqai jest teraz bardzo starannie dopracowany jeśli chodzi o nowe technologie oraz jakość wykorzystanych materiałów wykończeniowych oraz ich montaż.
Fot. Ryszard M. Perczak
Zaczęto od zupełnie nowej platformy CMF-C, na której będzie można „ustawiać” również napędy zelektryfikowane czyli hybrydy bądź wyłącznie silniki elektryczne. Starano się jednak aby najnowszy Qashqai był stylistycznym kontynuatorem poprzednika. Nie jest przecież tajemnicą, że dobre skojarzenia wzrokowe warto pielęgnować. Dużo pracy w przygotowanie tego modelu włożyli również inżynierowie odpowiedzialni za napędy. Oczywiście podczas premiery prasowej podkreślano również, że nowy Nissan Qashqai jest teraz bardzo starannie dopracowany jeśli chodzi o nowe technologie oraz jakość wykorzystanych materiałów wykończeniowych oraz ich montaż.