Zaprojektowany specjalnie na rynek europejski system e‑POWER w modelu Qashqai to rozwiązanie idealne dla kierowców niezadowolonych z tradycyjnych, mało reaktywnych samochodów hybrydowych. W przypadku napędu e‑POWER nie występuje znane z wielu hybryd zjawisko „przeciągania”, ponieważ koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia jest więc natychmiastowa i płynna.
Energia potrzebna do zasilenia silnika elektrycznego wytwarzana jest przez zaawansowany turbodoładowany silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania. Przekazuje on energię bezpośrednio do silnika elektrycznego lub magazynuje ją w małym akumulatorze, zasilającym silnik elektryczny poprzez falownik albo bezpośrednio. Energia, w razie potrzeby, przekazywana może być także jednocześnie do akumulatora i silnika.
Producent deklaruje homologowane zużycie paliwa wynoszące 5,3 l/100 km oraz emisję CO2 119 g/km.
Samochód jest także wyposażony w system e‑Pedal Nissana, którego włączenie umożliwia sterowanie przyspieszaniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zmniejsza nacisk na pedał przyspieszenia, rozpoczyna się hamowanie (z siłą do ok. 0,2 g), a pojazd zwalnia aż do momentu osiągnięcia prędkości pełzania (ok. 10 km/h). System odciąża kierowcę zwłaszcza w ruchu miejskim – zapewnia płynną i relaksującą jazdę przy maksymalnym wykorzystaniu okazji do odzyskiwania energii z hamowania.
Qashqai e‑POWER, dostępny jest w cenie od 173 700 zł. Dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się jesienią.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?