Ten zaprojektowany w Japonii crossover, produkowany w Wielkiej Brytanii,

swoja nazwę zaczerpnął od irańskiego plamienia nomadów „Qashqai”. Samochód skonstruowano na płycie podłogowej segmentu C opracowanej wspólnie przez Nissana i Renault.
Testowany pojazd to wersja wyposażeniowa Tekna Premium, napędzany silnikiem benzynowym 2.0 l o mocy 140 KM z napędem 4X4.
Na zewnątrz Nissan Qashqai prezentuje się okazale, posiada jednocześnie cechy SUV-a i samochodu kompaktowego. Siadając za kierownicą zauważamy wnętrze raczej samochodu europejskiego niż japońskiego. Deska rozdzielcza jest solidna, a jej elementy stylistyczne nawiązują do innych modeli marki. Fotele przednie są wygodne, dobrze wyprofilowane zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wsiadanie do samochodu nie sprawia najmniejszych problemów. Z przodu siedzi się dość wysoko, co jest typowe dla tego rodzaju pojazdów. Miejsca wewnątrz Qashqai’a jest wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania pięciu osób.
Rekreacyjnie w lżejszym terenie - Kia Sportage [/b]

Testowany Nissan to pojazd posiadający dwa dodatkowe fotele, zwiększające możliwość jazdy nim do siedmiu osób. Składane fotele umieszczone zostały w części bagażowej pojazdu i po rozłożeniu w znaczny sposób, ograniczają przestrzeń bagażową., a podróżowanie na nich nie należy do najwygodniejszych. Jednak, dzięki takiemu rozwiązaniu Qashqai+2 jest autem bardziej uniwersalnym.
O uniwersalności tego pojazdu niech świadczy mnogość rozwiązań przestrzeni bagażowej. Zaczynając od niespełna 130 litrów pojemności przy wykorzystaniu 7. miejsc do podróżowania, przez 550 litrów dostępnych po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń, a zakończywszy na pojemności rzędu 1520 litrów po złożeniu drugiego rzędu.
Qashqai+2 oferuje dwa silniki benzynowe: 1.6 115 KM i 2.0 140K m oraz

dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 106 KM i 2.0 dCi 150 KM. Testowany pojazd wyposażony był w silnik o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM. Silnik ten zapewnia dość przyzwoitą dynamikę jazdy przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa jak na pojazd tej wielkości. W testowanym samochodzie napęd przekazywany był poprzez 6. stopniową manualną skrzynię biegów.. Duży prześwit samochodu pozwala na bezproblemowe pokonywanie nierówności drogi. Qashqai’a prowadzi się pewnie i dość komfortowo.
Wyjątkowa ilość miejsca we wnętrzu i właściwości jezdne, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny czynią z Nissana pojazd przeznaczony na długie wyprawy. Niedogodności związane z jakością polskich dróg nie są dla niego straszne. Podstawową zaletą Qashqai’a jest to, że posiada on cechy jednocześnie samochodu kompaktowego oraz SUV-a. W najtańszej wersji samochód kosztuje 78 100 zł.
Wybrane dane techniczne Nissana Qashqaia +2 i konkurentów
Marka / model | Nissan Qashqai +2 2.0 140 KM | Mitsubishi ASX 1.6 117 Km | Kia Sportage 2.0 163 KM |
Wersja | Tekna | Instyle | XL |
Cena (zł) | 98 200 | 93 300 | 89 300 |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność (ccm3 ) | 1997 | 1590 | 1998 |
Moc (KM) | 140 | 117 | 163 |
Moment obrotowy (Nm) | 196 | 154 | 194 |
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) | 10,6 | 11,4 | 10,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 193 | 183 | 184 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 8,2 | 5,9 | 7,5 |
Skrzynia biegów | manualna, 6 biegowa | manualna, 5 biegowa | manualna, 5 biegowa |
Pojemność bagażnika (l) | 450 | 393 | 564 |
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?