Nissan Pulsar wkrótce w Polsce - zobacz jak jeździ (WIDEO)

redakcja.regiomoto
Nissan powraca na europejski rynek samochodów kompaktowych. Pulsar przekonuje przestronną kabiną i dobrym wyposażeniem standardowym. Oferta silników jest na razie skromna, ceny od 59900 zł.
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar

W październiku w polskich salonach pojawi się Nissan Pulsar - pierwszy kompakt japońskiej marki na europejskim rynku od czasów Almery. Auto nawiązuje wyglądem do innych modeli firmy, przede wszystkim nowego Qashqaia. Ostre linie przodu, garb na masce i głębokie przetłoczenia boczne mogą się podobać, ale nie wyróżniają Nissana Pulsara z grona konkurentów, utrzymanych w podobnej stylistyce.

Samochód ma 4,38 m długości, co nie wyróżnia go na tle innych kompaktów. Wyjątkowo duży jest za to rozstaw osi, wynoszący 2,7 m. Dzięki temu pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają prawie 70 cm na nogi. Przedstawiciele Nissana przekonują, że to więcej niż średnia w segmencie D. Bagażnik ma 385 l, nieco więcej niż w VW Golfie VII czy Kii Cee'd II.

W gamie silnikowej Nissana Pulsara znajdą się tylko czterocylindrowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Na początku dostępne są dwa silniki - benzynowy 1.2 DIG-T o mocy 115 KM i wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 110 KM. W pierwszych miesiącach 2015 r. gama silnikowa powiększy się o benzynową jednostkę 1.6 o mocy 190 KM. Napęd na przednie koła przenosi manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach lub bezstopniowa przekładnia automatyczna XTronic (na razie tylko z silnikiem 1.2).

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Nissana Pulsara

Nissan Pulsar
Nissan Pulsar

Nissan Pulsar z silnikiem 1.2 DIG-T ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 10,7 s. (12,7 s. - automat), osiągać prędkość maksymalną 190 km/h (185 km/h) i zużywać średnio w cyklu mieszanym 5,0 l paliwa na 100 km (5,1 l/100 km). Nissan Pulsar z silnikiem 1.5 dCi ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 11,5 s., osiągać prędkość maksymalną 190 km/h i zużywać średnio w cyklu mieszanym 3,6 l paliwa na 100 km. Zawieszenie jest klasyczne - kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu.

Samochód przetestowali już dziennikarze TVN Turbo:

Źródło: TVN Turbo/x-news

Nissan Pulsar jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Podstawowa obejmuje m.in. sześć poduszek i kurtyn powietrznych, ABS, układ stabilizacji toru jazdy ESP, elektrycznie sterowane szyby z przodu, komputer pokładowy, tempomat, system start-stop, klimatyzację manualną, system radio z radiem, odtwarzaczem CD/MP3 oraz wejściami AUX i USB, a także system monitorowania ciśnienia w oponach.

Za 3500 zł można zamówić fabryczną nawigację GPS, kamerę cofania i Bluetooth. System kamer pokazujący otoczenie wokół samochodu, układy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy pojazdach w martwym polu wraz z systemem bezkluczkowym, czujnikami deszczu czy zmierzchu i innymi dodatkami kosztują 7600 zł.

Ceny Nissana Pulsara startują od 59900 zł za auto z silnikiem 1.2 i manualną skrzynią biegów oraz podstawowym wyposażeniem. Wersja z automatem kosztuje 68800 zł a turbodiesel w standardowej wersji 70000 zł.

Samochód jest produkowany w hiszpańskiej Barcelonie.

(DKO) 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty