Mimo wszystko wśród klientów są bardziej zróżnicowane - jednym się podoba, inni mają bardzo negatywne odczucia. Fakt, że Primera wyróżnia się w tłumie innych aut segmentu D niepowtarzalną linią nadwozia.**Współpraca
Finansowa Nissan związany jest z francuskim Renault, który kontroluje część udziałów japońskiego producenta. Początkowo trudno było zauważyć obniżkę kosztów, wynikającą ze współpracy przy tworzeniu nowych konstrukcji. Pierwszą platformą, na której powstanie kilka samochodów pod nazwą Renault i Nissan jest wykorzystana początkowo w modelu Micra płyta podłogowa. Nie zapomniano przy tym o modernizacji już istniejących konstrukcji. Stąd w modelu Primera zastosowano wysokoprężny silnik z oferty Renault, obniżając koszty zakupu auta o prawie 20 tys. złotych. Nie znamy jeszcze ceny Nissana Primera 1.9 dCi, ale mówi się, że przekroczy ona nieznacznie barierę 80 tys. złotych. - Mimo że sprzedaż ruszy na początku września już zgłaszają się do nas klienci zainteresowani kupnem Primery diesel - mówił nam przed tygodniem Andrzej Polody, z firmy Nissan Polody.
Nadwozie i wnętrze
W ofercie znajdziemy trzy odmiany nadwozia - sedan, 5-drzwiowy hatchback i kombi (wagon). Różnice występują głównie w tylnej części nadwozia - inny układ świateł i oczywiście zróżnicowanej wielkości przedział ładunkowy. Po wejściu do środka czujemy się jak w kanapie - wygodne fotele nie zapewniają niestety dobrego trzymania tułowia podczas szybkiej jazdy. Nietypowo jak na samochód klasy średniej niższej rozwiązano tablicę przyrządów - usytuowano ją centralnie, której głównym elementem jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz funkcji radia, klimatyzacji i wstecznego lusterka (po włączeniu wstecznego biegu ekran emituje obraz za naszym samochodem). Powyżej znajdują się okrągłe, skierowane nieco w stronę kierowcy zegary. Utrzymane w szarych kolorach wnętrze może się podobać, choć przyzwyczajenia wymaga obsługa całego zestawu wskaźników i pokręteł.
Silnik**
Do napędu Nissan zapożyczył z oferty Renault najmocniejszy silnik diesla o pojemności 1.9 litra o mocy 120 KM. Motor posiada nowoczesny system common-rail z układem dwóch zaworów na cylinder. Do "setki" Primera przyspiesza w czasie poniżej 10 sekund, osiągając maksymalną prędkość powyżej 210 km/h. Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 5.7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Napęd za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej przekazywany jest na przednie koła. Nissan Primera z silnikiem 1.9 dCi pojawi się w sprzedaży na początku września.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Typowy Polak według sztucznej inteligencji. Zobacz, jak AI widzi Europejczyków
- Tajemnicza śmierć agentów włoskiego wywiadu i służb Izraela w katastrofie łodzi
- "To interes Polski i całego Zachodu". Sellin o komisji ds. rosyjskich wpływów
- Wielka miłość zabezpieczona dokumentem. Miliarder będzie chronił majątek intercyzą