Ta jednostka stosowana jest także w Renaultach: Megane i Lagunie.
![]() |
Primera z nowym silnikiem 1.9 dCi jest wyraźnie tańsza od oferowanego dotychczas modelu 2.2 TD. Fot. Witold Blady |
1,9-litrowa jednostka dCi z chłodnicą powietrza doładowującego rozwija moc 120 KM i dysponuje imponującym momentem obrotowym 270 Nm przy 2000 obr./min. Układ wtryskowy typu common rail, który został opracowany przez firmę Bosch, współpracuje z układem recyrkulacji spalin (EGR) oraz katalizatorem utleniającym zamontowanym za kolektorem wylotowym. Napęd jest przekazywany na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów.
Primera 1.9 dCi ma bardzo dobre osiągi - auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8 sek. i może w razie potrzeby rozwinąć prędkość maksymalną 195 km/h. Do 30 tys. km wydłużono przebiegi międzyobsługowe, co w znaczący sposób zmniejsza koszty eksploatacji samochodu.
Najtańsza Primera z nowym silnikiem, sedan z wyposażeniem Visia kosztuje 79 900 zł, czyli nieco tylko drożej od benzynowej wersji 1.8. W wyposażeniu znalazło się sześć poduszek gazowych, system ABS, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, automatyczna klimatyzacja i radioodtwarzacz CD. Standardem jest także kamera ułatwiająca parkowanie.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?