Nissan Murano 2,5 dCi

Redakcja
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Murano został zaprojektowany w Nissan Design America w San Diego w USA. Pierwsza generacja modelu w sprzedaży pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku. Obecna wersja kosztuje w Polsce od 179 900 zł.

Japoński SUV zbudowany został na wspólnej płycie podłogowej - „Nissan D”,

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

którą spotkać możemy w konstrukcjach takich aut jak: Nissan Maxima, Renault Laguna III oraz Renault Latitute. Projektanci starali się stworzyć samochód o wnętrzu, które będzie jednocześnie wygodne i funkcjonalne.

Sylwetka samochodu charakteryzuje się dynamicznym, masywnym nadwoziem, które łączy w sobie cechy SUV-a i samochodu sportowego. Elementem zewnętrznym wyróżniającym go z grupy pojazdów sportowo-użytkowych, jest bez wątpienia jego przód. Na uwagę zasługuje wykończenie zewnętrzne testowanego crossovera. Nadwozie może zostać pokryte innowacyjną powłoką lakierową „Scratch Shield”, cechą, której jest zwiększona odporność na zarysowania i zadrapania. Lakier ten posiada też właściwości samoregenerujące, dzięki zastosowaniu, jako jednego ze składników, wysoce elastycznej żywicy.

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Wnętrze to spora dawka luksusu. Jakość wykończenia, estetyka, oświetlenie oraz materiały pozwalają śmiało konkurować z pojazdami z klasy Premium. Samochód w środku jest bardzo obszerny, a dodatkowo efekt przestronności powiększa zastosowanie dwuczęściowego szyberdachu. Pojemność przestrzeni bagażowej na poziomie 402 litrów nie zachwyca przy tak dużym pojeździe, nieznacznie lepiej jest po złożeniu tylnych siedzeń: uzyskamy wtedy około 840 litrów.

Murano może być wyposażany w 3,5-litrowy silnik benzynowy współpracujący z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub 2,5 litrowy silnik diesla przekazujący moment obrotowy na kół za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Przez wiele lat auto sprzedawane było jedynie z silnikiem benzynowym. W 2010 roku do modelu trafił zmodernizowany silnik Diesla (YD25) znany z modeli Navara i Pathfinder.

Testowany pojazd wyposażony był we wspomniany silnik Diesla o mocy 190

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

KM przy prędkości obrotowej silnika 4000 obr./min. Jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym 450Nm, który mamy do dyspozycji już przy obrotach silnika na poziomie 2000 obr./min. Modernizacja silnika oraz zastosowanie materiałów wygłuszających spowodowały znaczne zmniejszenie poziomu hałasu. Do kabiny prawie nie docierają dźwięki pracy silnika, jego kultura pracy daje wrażenie jakby była to jednostka sześciocylindrowa w układzie V, gdy w rzeczywistości to silnik rzędowy czterocylindrowy.

Automatyczna skrzynia biegów, w jaką wyposażone było testowane auto zapewnia płynną zmianę przełożeń, oraz dobre wykorzystanie momentu obrotowego silnika. Przekładnia wyposażona jest w system ASC (Adaptive Shift Control), który w sposób adaptacyjny steruje zmianą biegów w zależności od stylu i warunków jazdy. Układ napędowy to „ALL MODE 4x4-i” włączający napęd również na tylną oś w przypadku gdy wykryje on utratę stabilności lub przyczepności. Dodatkowo zastosowano w nim aktywny mechanizm różnicowy LSD współpracujący z systemem ESP. Zawieszenie samochodu jest zestrojone w sposób zapewniający możliwie maksymalny

Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Nissan Murano, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

komfort. Jest miękkie, pracuje cicho, bardzo sprawnie tłumi nierówności drogi. Układ kierowniczy działa dość poprawnie, jedynie przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością pojazd może się przechylać.

Skuteczność układu hamulcowego zasługuje na pochwałę, pozwala dość ciężkie Murano zatrzymać w sposób stabilny na stosunkowo krótkim odcinku drogi. Auto przy tym prowadzi się bezpiecznie i stabilnie.

Model jest ciekawą ofertą dla osób poszukujących bardziej luksusowego SUV-a niż typowego samochodu terenowego. Najtańsza podstawowa wersja jest do nabycia w polskich salonach za kwotę 179 900 zł.

Wybrane dane techniczne Nissana Murano i konkurentów:

Marka / modelNissan Murano 2,5 dCiBMW X5 xDrive30dVolvo XC90 D5 AWD
WersjaPremium-Summum
Cena (zł)211 900263 900235 500
SilnikDieselDieselDiesel
Liczba cylindrów silnika464
Układ cylindrów silnikaRzędowyRzędowyRzędowy
Pojemność (ccm)248829932400
Moc (KM)190245200
Moment obrotowy (Nm)450540420
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s)10,57,610,3
Prędkość maksymalna (km/h)196210205
Średnie spalanie (l/100 km)8,07,48,3
Skrzynia biegówAutomatycznaAutomatycznaAutomatyczna
Pojemność bagażnika (l)402620483

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie