
Obecnie produkowana Micra jest autem kolejnej generacji, na naszym rynku oferowana od wiosny 2003 r.
Nadwozie
Zamierzeniem projektantów było opracowanie małego samochodu wyróżniającego się sylwetką nadwozia oraz

maksymalną ilością miejsca w jego wnętrzu. Dlatego do minimum skrócono przednią część nadwozia i do maksimum wydłużono rozstaw osi. Pojazd ma nową płytę podłogową, opracowaną wspólnie przez Nissana i Renault.
Bez kluczyka
W droższej wersji wyposażenia oferowany jest "system bez kluczyka". Mając ręce zajęte np. zakupami, klucza nie trzeba wyjmować z torebki lub kieszeni. Wystarczy zbliżyć się do samochodu na odległość 80 cm i nacisnąć przycisk na klamce - w tym momencie nastąpi odblokowanie centralnego zamka. Po

wejściu do samochodu silnik uruchomimy przekręcając pokrętło na desce rozdzielczej, przy jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca. Wyłączamy silnik przekręcając pokrętło w odwrotnym kierunku i naciskając przycisk umieszczony tuż pod wspomnianym pokrętłem.
Wnętrze
Sylwetkę nadwozia opracowali Japończycy, natomiast wnętrze europejscy inżynierowie i projektanci. Kołem kierownicy, o niewielkiej średnicy, łatwo obracać, gdyż dobrze działa elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Fotele przednie, pomimo prostej konstrukcji, są wygodne, a pod siedziskiem fotela pasażera jest

schowek na podręczne przedmioty. Bagażnik ma objętość 251 l, ale można go zwiększyć do 371 l, przesuwając o 20 cm do przodu tylną kanapę. Kanapa ta ma dzielone i składane oparcie, celem umożliwienia przewożenia długich przedmiotów.
Silnik i jazda
Do napędu samochodu oferuje się wybór spośród silników benzynowych o pojemności 1,2 l i mocy 65 lub 80 KM i 1,4 l/88 KM. Dostępny jest też diesel 1,5 l/65 KM pochodzący od Renault. Samochód jest zwrotny, ma nie tylko małe wymiary zewnętrzne, ale i niewielką (8,8 m) średnicę skrętu. Na łukach dróg niewiele się przechyla. Zaleta ta okupiona jest twardym zawieszeniem, odczuwanym szczególnie przy przejeżdżaniu poprzecznych nierówności nawierzchni.
Wyposażenie i koszty
Micrę można wybierać spośród czterech wersji wyposażenia. Wszystkie wersje mają bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i funkcjonalności. Najtańsza Micra kosztuje 39 700 zł.
Wybrane dane techniczne
Model | 1.2 | 1.2 | 1.4 | 1.4 D |
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | wysokoprężny |
Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1240 | 1240 | 1386 | 1461 |
Moc maks. (KM/obr/min) | 65/5200 | 80/5200 | 88/5200 | 65/4000 |
Moment maks (Nm/obr/min) | 110/3600 | 110/3600 | 128/3200 | 160/2000 |
Przyspieszenie 0- 100 km/h (s) | 16,3 | 13,0 | 11,8 | 17,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 154 | 167 | 172 | 155 |
Zużycie paliwa trasa/ miasto (l/100 km) | 5,1/7,4 | 5,1/7,4 | 5,4/7,9 | 4,0/5,6 |
Długość/szerokość/ wysokość (cm) | 371/166/154 | |||
Pojemność bagażnika (l) | 251/371 | |||
Ceny wersji 3/5-drzwiowej (zł) | 39 700/40 900 | 41 100/42 300 | 50 600/51 800 | 50 400/51 600 |
Wybrane wyposażanie seryjne:
2 poduszki powietrzne, układ ABS, układ wspomagania nagłego hamowania, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?