
To najmniejszy model w programie produkcyjnym Nissana.Recepta nissana na powodzenie opiera się na niewielkiej pojemności silnika, doskonałej technice i oszczędności. Efektem jest zadowalająca dynamika, niezawodność i relatywnie niskie zużycie paliwa - 6,2 l/100 km, co wśród porównywalnych "maluchów" jest wynikiem nie najgorszym (w fordzie ka 1,2 - 82, l/100 km, fiacie uno 1,4 - 7,5 l/100 km, saxo 1,1 -6,8 l/100 km).
Ma jednak i wady, a podstawową jest długa droga hamowania. Ze 100 km/h do zatrzymania micra potrzebuje aż 47 m. Na przykład w ka jest 42,9 m, w saxo 44,9 m, ale w uno jest to 47,5 m czyli o 0,5 m więcej.
Według raportu niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (TUV), wśród najmniej usterkowych samochodów do lat 3, micra zajmuje bardzo dobre 15. miejsce z 2,3 % istotnych usterek. Z konkurentów w klasie "maluchów" lepiej wypadła toyota starlet i mazda 121, tak samo wypada fiat punto.
Nawet sześcio- i siedmioletnie pojazdy dobrze wypadają na przeglądach technicznych. Szczególnie mocne są ich odporne na korozję karoserie, solidne zawieszenia kół, mechanizmy kierownicze oraz układy hamulcowe.
Najsłabszym punktem micry jest usterkowa instalacja oraz szybko korodujący układ wydechowy.
Poziom hałasu przy 100 km/h wewnątrz micry wynosi 69 dB. est to o 1 dB mniej niż w fordzie ka i o 2 dB niż w uno. Cichsza jest natomiast np. fiesta (68 dB). Elastyczność na 4 biegu /60 - 100 km/ wynosi 16,4 s - bardzo ważne przy wyprzedzaniu - w fordzie ka jest to 12,85, a w uno 12,3s.
Nowa micra 1,0 54 KM 3-drzwiowa kosztuje 33 700 zł, co jest ceną umiarkowaną. Ford ka kosztuje np. 33 000 zł, ale fiat uno 1,0 45 KM 23 470 zł.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?