Zbudowano go na platformie B opracowanej wspólnie z Renault, która i charakteryzuje się całkowicie płaską podłogą, co pozwoliło na większą swobodę przy projektowaniu wnętrza. Jest w nim więc np. ruchoma tylna kanapa, której przesunięcie do przodu o 20 cm pozwala powiększyć objętość bagażnika z 251 do 371 litrów.
Chociaż micra jest małym i popularnym samochodem, wyposażono ją tak jak droższe auta. Stąd może dosyć wysoka cena najtańszej wersji, ale warto przyjrzeć się wyposażeniu standardowemu, w którym znalazło się m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, wycieraczki z czujnikiem deszczu, dwie poduszki powietrzne czy ABS z układem EBD oraz asystent hamowania. Jest też komputer pokładowy, który oprócz danych związanych z jazdą pamięta także o swoim właścicielu - może witać go każdego ranka, czy przypominaćc o ważnych datach. Można zamówić system umożliwiający otwieranie pojazdu na odległość bez używania klasycznego zamka. Wystarczy mieć "klucz" w kieszeni, żeby (po zbliżeniu się do samochodu na odległość 80 cm) otworzyć auto jedynie przyciskając klamkę. Światła samochodu mogą gasnąć dopiero po 2 minutach od wyłączenia silnika i zamknięcia drzwi, a system Battery Safe automatycznie wyłącza światła wewnątrz pojazdu, jeśli kierowca o tym zapomniał. Auto może mieć m.in. sterowanie układem audio i komputerem pokładowym z kierownicy oraz automatyczną klimatyzację.
Do napędu micry służy jeden z dwóch silników benzynowych (1,2 oraz 1,4 l) oraz - od kwietnia - nowy diesel 1,5 z układem common rail. Drugi silnik wysokoprężny z intercoolerem (!) o mocy podwyższonej do 82 KM pojawi się we wrześniu przyszłego roku. Samochód wyposażono w pedał gazu bez połączeń mechanicznych (drive-by-wire), sterowany elektrycznie. Micra jest dostępna z 5-biegowymi przekładniami ręcznymi lub elektronicznie sterowaną, czterobiegową przekładnią automatyczną.
Micra z mniejszym silnikiem jakby dostosowuje się do określenia "damski samochód". Przyspiesza raczej delikatnie, jest cicha i spokojna. Za to wersja 1,4 to auto dla damy z charakterkiem. Lekki samochód potrafi ruszyć z piskiem opon i dynamicznie przyspieszyć. Niestety, przy pracy na wyższych obrotach jest raczej głośny.
Atutem micry jest szybko i mocno reagujący układ hamulcowy.
Zainteresowanie samochodem jest tak duże, że zaraz po wprowadzeniu na rynek zdecydowano się na podniesienie ceny auta. Podstawowa wersja zdrożała z 37 600 zł do 38 900 zł.
Nissan micra ma dość niecodzienną stylizację wnętrza. Niespotykane jest zwłaszcza wykonanie pokręteł i przycisków na konsoli środkowej. Twardy, błyszczący plastyk przypomina starannie pomalowane damskie paznokcie lub azjatyckie ozdoby z laki. Niecodzienny jest także kluczyk, czy raczej spełniający jego zadanie sam breloczek do kluczy.
Konkurenci
Model | Nissan micra | Ford fiesta | Volkswagen polo |
Silnik | 1.4 16V | 1.4 Duratec 16V | 1.4 16V |
Moc (KM) | 88 | 80 | 75 |
Maks. moment obr. (Nm) | 128 | 124 | 126 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 172 | 168 | 172 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,9 | 13,2 | 12,9 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 6,3 | 6,4 | 6,4 |
Pojemność bagażnika (l) | 237-371 | 284 | 270 |
Cena w (zł) | 51 400 | (w Polsce pojawi się od czerwca) | 42 000 |
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?