Nissan Micra model 2002

Leszek Mielczarek
Mały nissan wkrótce ruszy na podbój rynku

Japoński koncern przedstawił długo oczekiwaną, nową generację modelu micra.

Nissan Micra model 2002

Najnowsze auto zastąpi w ofercie koncernu model, który bez poważniejszych modyfikacji sprzedawany był przez niemal dziesięć lat. W sumie przez ten okres nabywców znalazło 1,3 mln egzemplarzy micry. Japończycy zapowiadają, iż nowy samochód z pewnością powtórzy sukces poprzednika. Ma mu w tym pomóc między innymi futurystyczna stylistyka, która przyciągnie młodych klientów, wcześniej niezbyt zainteresowanych małym nissanem.
Obok micry nie sposób przejść teraz obojętnie. Samochód o długości 3715 mm, jest o 30 mm krótszy od poprzednika, ale za to ma większy od niego (aż o 70 mm) rozstaw osi - oznacza to oczywiście więcej przestrzeni wewnątrz auta. Wysoko umieszczone przednie reflektory w razie stłuczki pozostają nie uszkodzone, kierunkowskazy ukryto na krawędziach atrapy chłodnicy, zaś halogeny zamontowano w dolnej części zderzaka. Z tyłu pionowe lampy i wypukła szyba podkreślają indywidualny styl japońskiego pojazdu.
Sporo interesujących rozwiązań zastosowano wewnątrz samochodu. Chociaż deska rozdzielcza prezentuje się bardzo tradycyjnie, to na pochwałę zasługuje duża liczba schowków, które na niej wygospodarowano; pomyślano nawet o dyskretnej kieszonce na telefon komórkowy. Ciekawostką jest przesuwana tylna kanapa - kiedy jest odsunięta do tyłu, mogą na niej wygodnie siedzieć trzy osoby, a bagażnik ma wówczas pojemność 240 litrów. Po przesunięciu kanapy do przodu, maksymalnie o 20 centymetrów, z tyłu robi się ciasno, ale za to pojemność kufra rośnie nawet do 370 litrów.
W nowoczesnym aucie nie mogło oczywiście zabraknąć nowinek technicznych. Za jedną z najciekawszych należy uznać system pozwalający na otwieranie i zamykanie drzwi oraz uruchamianie silnika bez użycia kluczyka - wystarczy, że kierowca ma kluczyk w kieszeni.
Nowa micra ma być autem bardzo bezpiecznym - oprócz stref kontrolowanego zgniotu, wzmocnień bocznych i poduszek powietrznych pojazd zostanie wyposażony w całą gamę elektronicznych "pomocników", ułatwiających kierowcy opanowanie samochodu w sytuacjach krytycznych. Obok seryjnych systemów ABS, BA (asystent hamowania) i EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania) w wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się ESP - układ stabilizacji toru jazdy.
Do napędu samochodu posłużą początkowo trzy czterocylindrowe, szesnastozaworowe silniki benzynowe: 1.0 (65 KM), 1.2 (80 KM; na niektórych rynkach motor 1.2 dostępny będzie również w wersji o mocy 65 KM), 1.4 (88 KM) oraz nowoczesna jednostka wysokoprężna 1.5 (65 KM). Nieco później do oferty dołączy mocniejszy wariant diesla dysponujący 82 KM mocy.
Nissan micra pojawi się w europejskich salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty