Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Micra DIG-T 117 N-Sport. Test, wrażenia z jazdy, wady, zalety, ceny

Jakub Mielniczak
Nissan Micra DIG-T 117 N-SportCo prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min.Fot. Jakub Mielniczak
Nissan Micra DIG-T 117 N-SportCo prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min.Fot. Jakub Mielniczak
Mimo, że nie jest hot hatchem, to nie brakuje w nim akcentów sportowych. Najmocniejsza wersja Nissana Micry, chociaż nie ma powalających osiągów to jest dobrym towarzyszem codziennych podróży. I to nie tylko tych miejskich.

Tworząc Micrę N-Sport, Nissan nie miał aspiracji ataku w segment usportowionych aut segmentu B takich jak Ford Fiesta ST, czy Volkswagen Polo GTI. 117-konne auto stoi o stopień niżej - na tym samym poziomie, co 115-konne wersje wspomnianego Polo, Ibizy, czy 125-konna Fiesta. W skrócie można powiedzieć, że jest to grupa aut miejskich, które dzięki stosunkowo mocnym silnikom z powodzeniem nadają się do pokonywania także dłuższych dystansów. Jak w tym gronie znajduje się Fiesta N-sport? 

Nissan Micra. Nadwozie i wnętrze

Nissan Micra DIG-T 117 N-SportCo prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra
Nissan Micra DIG-T 117 N-Sport

Co prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min.

Fot. Jakub Mielniczak

Auto, które trafiło do naszej redakcji miało biały lakier (1200 zł dopłaty), który zestawiono z 17-calowymi felgami o fakturze przypominającej włókna węglowe. Trzeba przyznać, że zestawienie to wygląda efektownie, a dzięki obniżonemu o 10 mm zawieszeniu (standard w wersji N-Sport), koła bardzo ładnie wypełniają nadkola. Tak skonfigurowana Micra sprawia wrażenie przysadzistej i zadziornej. Dobre wrażenie nie mija po otwarciu drzwi, gdzie czarno-biała kolorystyka ma swoją kontynuację. Tu pierwszym, co zwraca uwagę jest szeroki pas z alkantary umieszczony na kokpicie. Podobny materiał znalazł się też na fotelach, a całość przeszyto kontrastującą, białą nicią. Same fotele są wygodne, chociaż podparcie boczne zapewniają zaledwie przeciętne. Lekko spłaszczona w dolnej części kierownica ma gruby wieniec i dobrze leży w dłoniach. Plus za wyjątkowo czytelny zestaw wskaźników i łatwy w obsłudze system multimedialny obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. We wnętrzu dominują twarde tworzywa, ale to nie jest nic zaskakującego w samochodzie segmentu B. W testowym aucie donośnie trzeszczała na wybojach półka bagażnika, ale wierzymy, że to jednostkowy przypadek. Pewnym zgrzytem jest ilość miejsca dla pasażerów - o ile z przodu nie ma na co narzekać, to z tyłu osoby mające 180 cm wzrostu będą dotykały głową do podsufitki. Bagażnik o pojemności 300 l także nie należy do największych w segmencie. Szkoda, że brak w nim haczyków na torby z zakupami. Nie narzekamy za to na schowki. Chociaż ten przed pasażerem nie jest jakiś szczególnie obszerny, to w zamian mamy duże kieszenie drzwiowe, dwa uchwyty na napoje na tunelu środkowym oraz efektownie podświetloną półkę na smartfona pod panelem klimatyzacji. Szkoda, że przy prędkościach autostradowych we wnętrzu jest dość głośno.

Nissan Micra. Napęd i prowadzenie

Nissan Micra DIG-T 117 N-SportCo prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra
Nissan Micra DIG-T 117 N-Sport

Co prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min.

Fot. Jakub Mielniczak

Co prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min. Poniżej tej wartości niewiele się dzieje, za to powyżej Micra dziarsko reaguje na każde naciśnięcie prawego pedału. Co ważne, dynamiczna jazda nie jest okupiona dużym zużyciem paliwa. W mieście testowe spalanie nieco przekraczało 7 l/100 km, w trasie zaś nie było problemu z zejściem w okolice 6 l/100 km. Nie spodobało nam się działanie systemu start-stop, który dość agresywnie i z opóźnieniem uruchamia motor. Sam silnik na biegu jałowym przenosi do wnętrza wyczuwalne wibracje, które znikają w czasie jazdy. Z jednostką napędową doskonale współgra 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Pracuje precyzyjnie, a skoki drążka nie są przesadnie duże. Prawdziwą frajdę z jazdy daje układ jezdny. Niższe o 1 cm od standardowego i nieco utwardzone zawieszenie świetnie działa w zakrętach, a układ kierowniczy daje bardzo dobre wyczucie tego, co dzieje się z przednimi kołami. Pochwalić należy też układ hamulcowy - zarówno dozowanie siły hamowania jak i jego skuteczność są na wysokim poziomie.

Nissan Micra. Ceny

Nissan Micra DIG-T 117 N-SportCo prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra
Nissan Micra DIG-T 117 N-Sport

Co prawda „na papierze” 9,9 s w sprincie 0-100 km/h nie wygląda jakoś szczególnie imponująco, to w rzeczywistości Micra sprawia wrażenie całkiem dynamicznego i zrywnego auta. Warunkiem jest utrzymywanie motoru na obrotach wyższych niż 1500 obr/min.

Fot. Jakub Mielniczak

Bazowa cena za testowaną odmianę DIG-T 117 N-Sport to 72520 zł. W standardzie m.in. zestaw bezkluczykowy, czarna podsufitka i 17-calowe felgi. Dopłaty wymaga pakiet zimowy (1300 zł) zawierający podgrzewane fotele i lusterka (także składane) oraz pakiet oświetlenia LED (3000 zł). Można oszczędzić 4330 zł wybierając tańszą wersję 100-konną. Oszczędność w tym miejscu nie wydaje się być sensowna, bo tańsza Micra oprócz mniejszej mocy ma jedynie 5-biegową skrzynię. Konkurencja kosztuje podobnie - 115-konna Ibiza startuje z poziomu 68000 zł za wersję Style, a usportowiona odmiana FR oznacza wydatek przynajmniej 74100 zł. W podobnych rewirach cenowych porusza się 125-konna Fiesta. Podstawowa w jej przypadku odmiana Titanium kosztuje co najmniej 66500 zł, a ST-Line 69800 zł.

Nissan Micra. Podsumowanie

117-konna Micra N-Sport potrafi zdobyć serce świetnym układem jezdnym i ładnie wykończonym wnętrzem. Jej silnik jest dynamiczny i spala niewiele paliwa. Czy mamy zatem do czynienia z idealnym autem miejskim? Do ideału trochę Micrze brakuje - zwłaszcza w kwestii przestronności, ale nie zmienia to faktu, że samochód ten jest silnym graczem w segmencie B. Odmiana N-Sport z pewnością zadowoli osoby, które szukają nietuzinkowego auta, którym można wyróżnić się z tłumu.

Nissan Micra. ZALETY

  • dopracowane podwozie i układ kierowniczy
  • ładnie wykończone wnętrze
  • dynamiczny i oszczędny silnik

Nissan Micra. WADY

  • wyciszenie wnętrza przy prędkościach autostradowych
  • ograniczona ilość miejsca na głowy pasażerów tylnej kanapy

 Nissan Micra i konkurenci - wybrane dane techniczne

 
Nissan Micra DIG-T 117 KM
Seat Ibiza 1.0 TSI 115 KM
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM
Pojemność skokowa i rodzaj silnika
999 cm3, R3, benzynowy turbo
999 cm3, R3, benzynowy turbo
999 cm3, R3, benzynowy turbo
Moc
117 KM przy 5250 obr./min
115 KM przy 5000 obr./min
125 KM przy 5000 obr/min
Moment obrotowy
180 Nm przy 1750-3750 obr./min
200 Nm przy 2000-3500 obr./min
170 Nm przy 1400-4500 obr/min
Skrzynia biegów i napęd
6-biegowa manualna, napęd przedni
7-biegowa automatyczna, napęd przedni
6-biegowa manualna, napęd przedni
Liczba miejsc
5
5
5
Rozstaw kół: przód/tył (mm)
1510/1520
1525\1505
1523\1490
Rozstaw osi (mm)
2525
2564
2493
Pojemność bagażnika (l)
300
355
290
Pojemność zbiornika paliwa (l)
41
45
42
Długość/szerokość/wysokość (mm)
3999\1743\1455
4059/1780/1444
4040/1735/1476
Typ nadwozia/liczba drzwi
Hatchback / 5
Hatchback / 5
Hatchback / 5
Prędkość maksymalna
195 km/h
195 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
9,9
9,3
10
Średnie zużycie paliwa
5,9 l\100 km (producent)
6,1 l/100 km (producent)
5,0 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km)
133
137
114
Masa własna (kg)
1095
1034
1124
Cena
od 63930 zł (N-Connecta)
od 61700 zł (Style)
od 66500 zł (Titanium)

   

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty