Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Micra. Czas na piątą generację

Wojciech Frelichowski
Nissan Micra Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.Fot. Wojciech Frelichowski
Nissan Micra Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.Fot. Wojciech Frelichowski
Nissan wprowadza na rynek nową Micrę. Auto przeszło totalną przemianę - począwszy od nadwozia, poprzez wnętrza, a na konstrukcji kończąc.

Nissan Micra <br><br>Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.<br><br>Fot. Wojciech Frelichowski Micra jest produkowana przez Nissana od 1983 roku. Od tamtego czasu auto było jednym ze sztandarowych modeli japońskiego koncernu. Największą popularnością cieszyła się Micra drugiej generacji produkowana w latach 1992 - 2002, którą sprzedano w liczbie 1 mln 350 tys. egzemplarzy. Obecnie na rynek wchodzi Micra piątej generacji, która całkowicie zrywa z dotychczasowym wizerunkiem tego samochodu.

Produkcję auta zlokalizowano w tej samej fabryce we Francji, gdzie powstaje Renault Clio (Renault i Nissan są połączone kapitałowo).

Dynamiczna muskulatura

Nowa Micra jest dłuższa (o 174 mm), szersza (o 74 mm), a przy tym niższa od poprzedniczki (o 55 mm). Ale przede wszystkim auto prezentuje rewolucyjną stylistykę. Nadwozie zaprojektowano w dynamicznym stylu, nie szczędząc efektownych dodatków i przetłoczeń. Skrócona maska silnika i mniejszy kąt nachylenia słupka A podkreślają muskularność sylwetki. Wąskie reflektory przednie są wyposażone w światła LED do jazdy dziennej w każdej wersji wyposażenia.

Z tyłu zastosowano lampy w kształcie przypominającym bumerang. Pod nimi jest masywny zderzak o teksturze włókna węglowego. Dach we wszystkich wersjach zakończony jest sportowym spojlerem, którego zadaniem jest polepszenie własności aerodynamicznych samochodu.

Kabina po zmianach

Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.Ciekawy jest również projekt deski rozdzielczej. Całość jest czytelna i uporządkowana, zaś poszczególne przełączniki łatwo są łatwo dostępne. W stosunku do poprzedniej Micry zastosowano lepsze elementy wykończeniowe. Np. wprowadzono wielofunkcyjną, spłaszczoną u dołu kierownicę, plastiki maja przyjemną dotyku fakturę. Pojawiły się też chromowane wykończenie klamek oraz otworów nawiewu, które są oferowane we wszystkich wersjach Micry.

Producent informuje, że na przednich fotelach może siedzieć osoba o wzroście przekraczającym 2 metry. Faktycznie, miejsca z przodu jest sporo, a kierowca ma dużą swobodę ruchów. Przestrzeni na nogi wystarczy też z tyłu, ale na kanapie w przyzwoitych warunkach może siedzieć tylko dwóch pasażerów. Bagażnik ma pojemność 300 litrów, czyli jak na takie auto całkiem sporo. Po złożeniu siedzenia w stosunku 60:40 powierzchnię bagażową można powiększyć do 1004 litrów.

Multimedia i nagłośnienie

W nowym Nissanie Micra pojawiło się zaawansowane wyposażenie multimedialne. W bogatszych wersjach tego auta montowany jest system informacji i rozrywki NissanConnect. Jego głównym elementem jest 7-calowy dotykowy monitor zlokalizowany w środkowej części deski rozdzielczej.

System ten jest zaopatrzony w technologię Apple CarPlay. To ukłon stronę posiadaczy iPhone'ów. Użytkownik uzyskuje dostęp do obsługi głosowej Siri, map Apple z funkcją nawigacji, a także do muzyki, usług telefonicznych oraz wielu aplikacji. Ponadto nowa Micra jest pierwszym autem w tym segmencie, który w opcji może otrzymać system nagłośnienia Bose Personal. Ciekawostką są m.in. głośniki umieszczone w zagłówkach przednich foteli.

[page_break]

Trzy silniki

Nissan Micra <br><br>Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.<br><br>Fot. Wojciech Frelichowski Na początek Nissan Micra V będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest benzynowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 73 KM. Drugim silnikiem benzynowy jest turbodoładowana trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM (napędza też z Renault Clio). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM (również w Clio). Wszystkie trzy silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów.

Wrażenia z jazdy

Podczas prezentacji prasowej nowego Nissana Micra mieliśmy okazję wypróbować egzemplarz wyposażony w trzycylindrowy benzynowy silnik o pojemności 0,9 litra. Jednostka pracuje cicho i gładko, głośniejsze pomruki spod maski dochodzą tylko w trakcie gwałtownych przyspieszeń. Ponadto niemal niewyczuwalne są drgania nadwozia, które generuje wiele trzycylindrowych silników.

Z pewnością żywiołem tego samochodu jest miasto. Małe gabaryty przydają się nie tylko podczas parkowania, ale także w jeździe po ulicach w ciasnej zabudowie. Ale i na trasie silnik 0.9 zdaje egzamin. Dopiero w górzystym terenie jednostka dostaje lekkiej zadyszki. O niebo lepsze o poprzedniej Micry jest zawieszenie. Może jest nieco mniej komfortowe, ale za to sprawdza się podczas dynamicznej, a ponadto gładko i cicho pokonuje nierówności. To samo dotyczy układu kierowniczego.

Pięć wersji wyposażenia

Nissan Micra V będzie produkowany tylko w pięciodrzwiowej. Auto będzie dostępne w pięciu wersjach wyposażenia: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta oraz Tekna. Wyposażenie bazowej wersji Visia obejmuje m.in: światła do jazdy dziennej LED, regulowane elektrycznie lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, otwierane elektrycznie szyby przednie, system wspomagania ruszania pod górę, system inteligentnego hamowania awaryjnego, komputer pokładowy ze wskazaniem biegu oraz odczytem temperatury na zewnątrz, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz deskę rozdzielczą w dwóch odcieniach.

W polskich salonach Nissana nowa Micra pojawi się w kwietniu. Ceny auta poznamy za kilka tygodni.

Nissan Micra 0.9 Tekna 90 KM i konkurenci

Marka/model

Nissan Micra 0.9 90 KM Tekna

Ford Fiesta 1.0 100 KM aut. Titanium

Hyundai i20 1.0 100 KM Comfort

Cena (zł)

b.d.

61 150

61 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

3999/1743/1455

3969/1722/1495

4035/1734/1474

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1510/1520

1473/1460

1520/1519

Rozstaw osi (mm)

2525

2489

2570

Masa własna (kg)

1001

1046

1065

Pojemność bagażnika (l)

300

281

326

Pojemność zbiornika paliwa (l)

41

42

50

 Układ napędowy

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

898

999

998

Liczba cylindrów

3

3

3

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/5

manualna/5

manualna/5

                                                          Osiągi

 

Moc (KM) przy obr./min

90 przy 5500

100 przy 6000

100 przy 4500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

140 przy 2250

170 przy 1400

172 przy 1500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,1

11,2

10,7

Prędkość maksymalna (km/h)

175

180

188

Średnie spalanie (l/100 km)

4,4

4,6

4,3

Emisja CO2 (g/km)

99

105

99

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty