W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym, który rozwija moc 69 kW (94 KM) i zapewnia moment obrotowy do 148 Nm.

Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.
Fot. Nissan
Za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.
Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).
Inteligentny system Nissana JUKE Hybrid steruje zespołem napędowym uwzględniając wiele parametrów i optymalizując czas działania trybu wyłącznie elektrycznego. Podczas testów inżynierom Nissana udało się osiągnąć nawet 80% czasu jazdy miejskiej w trybie w 100% elektrycznym. Krótkie fazy hybrydowe służyły doładowaniu akumulatora, po czym samochód znów przełączał się na zasilanie elektryczne. Juke Hybrid nie tylko zawsze rusza w trybie elektrycznym - silnik elektryczny może go również rozpędzić do prędkości 55 km/h, aby kierowca mógł cieszyć się niezrównaną przyjemnością i mocnymi wrażeniami z jazdy niczym w samochodzie elektrycznym.
System automatycznie maksymalizuje wykorzystanie trybu jazdy elektrycznej. Kierowca Nissana JUKE Hybrid może również sam włączyć ten tryb, gdy nie chce uruchamiać silnika spalinowego – na przykład podczas jazdy wśród budynków mieszkalnych, w pobliżu szkoły, na parkingu, przy okienku drive-through czy w korku ulicznym. Jeżeli tylko pozwoli na to stan akumulatora, hybrydowy JUKE będzie wtedy korzystał wyłącznie z napędu elektrycznego.
DANE TECHNICZNE*
NISSAN JUKE HYBRID | Silnik spalinowy 1,6 l + silnik elektryczny | |
Moc | KM (kW) | 94 KM (69 kW) + 49 KM (36 kW) |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* | l/100 km | 5,2 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym* | g/km | 118 |
* dane w trakcie homologacji
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?