Nissan Juke. Nowy napęd hybrydowy - znamy szczegóły

Mariusz Michalak
Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego. Fot. Nissan
Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego. Fot. Nissan
Udostępnij:
Juke Hybrid ma dysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym, który rozwija moc 69 kW (94 KM) i zapewnia moment obrotowy do 148 Nm.

Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.
Nissan Juke Hybrid

Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.

Fot. Nissan

Za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.

Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).

Inteligentny system Nissana JUKE Hybrid steruje zespołem napędowym uwzględniając wiele parametrów i optymalizując czas działania trybu wyłącznie elektrycznego. Podczas testów inżynierom Nissana udało się osiągnąć nawet 80% czasu jazdy miejskiej w trybie w 100% elektrycznym. Krótkie fazy hybrydowe służyły doładowaniu akumulatora, po czym samochód znów przełączał się na zasilanie elektryczne. Juke Hybrid nie tylko zawsze rusza w trybie elektrycznym - silnik elektryczny może go również rozpędzić do prędkości 55 km/h, aby kierowca mógł cieszyć się niezrównaną przyjemnością i mocnymi wrażeniami z jazdy niczym w samochodzie elektrycznym.

System automatycznie maksymalizuje wykorzystanie trybu jazdy elektrycznej. Kierowca Nissana JUKE Hybrid może również sam włączyć ten tryb, gdy nie chce uruchamiać silnika spalinowego – na przykład podczas jazdy wśród budynków mieszkalnych, w pobliżu szkoły, na parkingu, przy okienku drive-through czy w korku ulicznym. Jeżeli tylko pozwoli na to stan akumulatora, hybrydowy JUKE będzie wtedy korzystał wyłącznie z napędu elektrycznego.

DANE TECHNICZNE*

NISSAN JUKE HYBRID

Silnik spalinowy 1,6 l
+ silnik elektryczny


Moc

KM (kW)

94 KM (69 kW) + 49 KM (36 kW)

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*

l/100 km

5,2

Emisja CO2 w cyklu mieszanym*

g/km

118

* dane w trakcie homologacji

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie