Nissan Juke. Nowy napęd hybrydowy - znamy szczegóły

Mariusz Michalak
Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego. Fot. Nissan
Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego. Fot. Nissan
Juke Hybrid ma dysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym, który rozwija moc 69 kW (94 KM) i zapewnia moment obrotowy do 148 Nm.

Nissan Juke Hybrid Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.
Nissan Juke Hybrid

Juke Hybrid madysponować łączną mocą systemowa 143 KM i zużywać w mieście nawet do 40 proc. paliwa mniej od wariantu benzynowego.

Fot. Nissan

Za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.

Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).

Inteligentny system Nissana JUKE Hybrid steruje zespołem napędowym uwzględniając wiele parametrów i optymalizując czas działania trybu wyłącznie elektrycznego. Podczas testów inżynierom Nissana udało się osiągnąć nawet 80% czasu jazdy miejskiej w trybie w 100% elektrycznym. Krótkie fazy hybrydowe służyły doładowaniu akumulatora, po czym samochód znów przełączał się na zasilanie elektryczne. Juke Hybrid nie tylko zawsze rusza w trybie elektrycznym - silnik elektryczny może go również rozpędzić do prędkości 55 km/h, aby kierowca mógł cieszyć się niezrównaną przyjemnością i mocnymi wrażeniami z jazdy niczym w samochodzie elektrycznym.

System automatycznie maksymalizuje wykorzystanie trybu jazdy elektrycznej. Kierowca Nissana JUKE Hybrid może również sam włączyć ten tryb, gdy nie chce uruchamiać silnika spalinowego – na przykład podczas jazdy wśród budynków mieszkalnych, w pobliżu szkoły, na parkingu, przy okienku drive-through czy w korku ulicznym. Jeżeli tylko pozwoli na to stan akumulatora, hybrydowy JUKE będzie wtedy korzystał wyłącznie z napędu elektrycznego.

DANE TECHNICZNE*

NISSAN JUKE HYBRID

Silnik spalinowy 1,6 l
+ silnik elektryczny


Moc

KM (kW)

94 KM (69 kW) + 49 KM (36 kW)

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym*

l/100 km

5,2

Emisja CO2 w cyklu mieszanym*

g/km

118

* dane w trakcie homologacji

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie