Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 KM vs Honda Jazz Crosstar 1.5 i-MMD Hybrid 109 KM. Porównanie dwóch zupełnie różnych crossoverów

Kamil Rogala
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar.
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar.

Spis treści

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar. Krótki przegląd oferty

Zacznijmy od krótkiego przeglądu oferty. Cennik Nissana Juke jest dość skromny, bowiem obejmuje dwie jednostki napędowe, a cennik zamyka się w przedziale od 91 770 do 144 870 złotych. Bazą jest oczywiście silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM z wyposażeniem Visia i manualną 6-biegową przekładnią za 91 770 złotych. Model z hybrydową jednostką napędową 1.6 Hybrid o mocy 143 KM kosztuje co najmniej 127 970 złotych z przekładnią Multi Mode znaną z Renault i z wyposażeniem N-Connecta.
Oferta Hondy Jazz jest jeszcze skromniejsza, bowiem obejmuje tylko jeden hybrydowy układ napędowy – 1.5 i-MMD Hybrid o mocy 109 KM z przekładnią e-CVT. Cennik zaczyna się od kwoty 100 800 złotych za odmianę Comfort, a kończy kwotą 119 800 złotych za wersję Crosstar (na bazie Executive).

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar. Nadwozie i wnętrze

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

Oba modele wyróżniają się z tłumu, a jeśli przy konfiguracji pominiemy tradycyjne lakiery tj. biały, czarny czy srebrny i wybierzemy coś, co rzuca się w oczy, mamy gwarancję, że każdy obejrzy się na ulicy za tymi autami. Zarówno Juke, jak i Jazz Crosstar to bardzo ładnie narysowane samochody, ale celujące w zupełnie inną grupę odbiorców.

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

Propozycja Nissana jest zdecydowanie bardziej odważna i nieco ekscentryczna. Co prawda to poprzednia generacja szokowała nietypowym wyglądem, zaś obecnie oferowana odrobinę wydoroślała, ale i tak wiele elementów nawiązuje do poprzednika i na próżno szukać ich w innych autach z tego segmentu. Z przodu główną rolę grają okrągłe klosze lamp z trójkątną sygnaturą wewnątrz, wyżej zaś wąskie pasy LED, które integrują się z chromowaną ramką grilla. Linia boczna zdominowana jest przez wyraźne przetłoczenia oraz nakładki z tworzywa sztucznego na progi i nadkola. Na szczęście pozostawiono patent z chowaną w słupku C klamką, ale tył stracił nieco na wyrazie - jest zdecydowanie spokojniejszy w porównaniu do poprzednika. Nie ma już kloszy lamp w kształcie bumerangu - szkoda. Całość prezentuje się naprawdę nieźle, a z lakierem w żywym odcieniu na pewno wyróżni się na ulicy.

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

Również we wnętrzu nie zabrakło atrakcji. Tu po szczególnie widać, że jest to propozycja głównie dla młodszych kierowców, bowiem nie każdemu spodoba się mnogość faktur, kształtów i śmiałych linii. Jakość materiałów i ciekawostek w wyższych wersjach wyposażenia zasługuje na pochwałę. Panele mogą być pokryte zarówno skórą w kontrastowym kolorze, jak i miłym w dotyku zamszem. W tym segmencie jest to dość nietypowe rozwiązanie. Za to należą się Nissanowi same pozytywy. Jeśli chodzi o walory praktyczne, również nie można narzekać. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 354 litry, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do przyzwoitych 1292 litrów. Trochę mniej, niż w wersji ze standardowym napędem, ale nie jest to różnica, która eliminuje praktyczny walor tego auta. A jak prezentuje się Honda Jazz Crosstar?

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

W zasadzie Crosstar to wersja wyposażenia „zwykłego” Jazza, która dodaje plastikowe nakładki i nadaje autu charakteru crossovera. Czy udanie? Moim zdaniem – tak. Mamy odrobinę zwiększony prześwit (+16 mm), liczne nakładki na nadwoziu m.in. na nadkolach, w dolnej części drzwi, na zderzaku itp., zmieniono również wzór felg. Co prawda wizualnie bardziej przypadła mi do gustu standardowa odmiana, która w porównaniu do wersji Crosstar ma więcej sportowych cech, ale nie da się ukryć, że surowość Crosstara sprawdzi się w mieście, na działce, na bocznych drogach itp. Ochronne listwy na pewno przydadzą się nie tylko podczas jazdy przez las, ale i na miejskich parkingach, a przecież to w miejskiej dżungli crossovery najlepiej się spisują. Poza tym każdy ma wybór, czy chce Jazza w terenowym przebraniu, czy bez – to spora zaleta tego modelu.

Wnętrze ma zupełnie inny charakter niż Juke. Tutaj postawiono przede wszystkim na wygodę, ciekawe rozwiązania podnoszące walor praktyczny oraz nienaganną ergonomię. Ale czy przez to wnętrze Jazza jest smutne i nudne? Moim zdaniem – nie. Po prostu zamiast atrakcyjnych dla oka kształtów i wzorów, opcjonalnych głośników w zagłówkach i kolorowych elementów, jest sporo przydatnych rozwiązań tj. uchwyty na kubki po bokach deski rozdzielczej, dodatkowe okna przed słupkiem A czy też składaną w dwóch płaszczyznach kanapę. Możemy np. podnieść siedzisko, by wstawić z tyłu szeroki przedmiot np. pudełko z telewizorem lub doniczkę z kwiatkiem. Możemy również złożyć oparcie w tradycyjny sposób i uzyskać płaską przestrzeń bagażową. Pojemność bagażnika to 298 litrów w standardowym układzie lub 1199 litrów po złożeniu oparć.

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

Do zestawienia wybraliśmy nową jednostkę hybrydową w Nissanie Juke i jedyną dostępną w Hondzie Jazz. W przypadku Nissana jest to układ 1.6 Hybrid o mocy systemowej 143 KM i momencie obrotowym 205 Nm (pochodzącym z jednostki elektrycznej). To dość ciekawe rozwiązanie, które współpracuje z nietypową skrzynią Multi Mode. Ma ona kilkanaście różnych trybów pracy i wpływ kierowcy na to, jak działa jest znikomy. Bywa, że podczas jazdy ze stałą prędkością silnik zaczyna wkręcać się na obroty by np. doładować akumulator trakcyjny. Jest to dość skomplikowany układ, który może pracować w trybie szeregowym, równoległym lub szeregowo równoległym, a wprawianie w ruch samochodu odbywa się zawsze z zaangażowaniem jednostki elektrycznej. To wszystko ma sprawić, że kierowca poczuje się, jakby jechał autem elektrycznym. Z tym bywa różnie, podobnie jak ze spalaniem, które potrafi wzrosnąć w mieście do 7-8 l/100km np. gdy jest zimno i auto pokonuje krótkie dystanse. W odpowiednich warunkach spalanie może spaść nawet do 5 l/100km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 sekundy a prędkość maksymalna to 165 km/h.

Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne
Obie propozycje pochodzą z Japonii, obie mają hybrydowe napędy i naturę crossovera, ale celują w zupełnie inną grupę klientów. Styl, moda i nowoczesne linie, a może funkcjonalność i wygoda przede wszystkim? Porównujemy Nissana Juke z nowym napędem hybrydowym oraz Hondę Jazz w odmianie Crosstar. Archiwum

Honda Jazz Crosstar stawia na zupełnie inne doznania z jazdy, a priorytetem jest przede wszystkim oszczędność paliwa. Napęd stanowi układ hybrydowy 1.5 i-MMD Hybrid o mocy systemowej 109 KM i momencie obrotowym aż 253 Nm (z silnika elektrycznego). Napęd kierowany jest na przednie koła, ale w tym modelu skorzystano z dobrze znanej i średnio lubianej skrzyni e-CVT. Wiem, że nie jest to skrzynia, którą lubią kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, ale zawsze powtarzam, że tacy kierowcy powinni kupować inne auta. Tu liczy się płynność jazdy i niskie zużycie paliwa, a w tym aspekcie Honda Jazz sprawdza się świetnie. Co ciekawe, mimo znacznie niższej mocy – dokładnie o 34 KM – propozycja Hondy ma nieco lepszą dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 173 km/h. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, bez problemu można zejść poniżej 5 l/100km, a niektórzy są w stanie osiągnąć wyniki w okolicach 4 l/100km.

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar. Ceny i wyposażenie

Jak prezentują się ceny obu modeli? Nissan Juke z napędem hybrydowym to wydatek co najmniej 127 900 złotych. W tej cenie dostajemy bazową dla tego napędu wersję wyposażenia N-Connecta, która oferuje w standardzie m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe;
  • automatyczną klimatyzację;
  • przyciemniane szyby z tyłu;
  • sportowe fotele Monoform;
  • podłokietnik z przodu;
  • skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów;
  • system audio z 6 głośnikami;
  • 8-calowy ekran z Android Auto i Apple CarPlay;
  • tempomat itp.

Jest naprawdę wystarczająco, ale co nieco możemy również dokupić. Należy jednak pamiętać, że niektóre opcje wymagają zmiany wersji wyposażenia, a to wiąże się ze sporą dopłatą. Bez zmiany wersji dostępne są m.in.:

  • opcjonalny lakier – od 1200 do 4750 złotych;
  • pakiet technologiczny (system kamer 360, inteligentny tempomat itp.) – 4300 złotych;
  • pakiet zimowy (podgrzewane fotele, szyba, regulowany fotel pasażera itp.) – 2200 złotych.

Honda Jazz Crosstar kosztuje co najmniej 119 800 złotych i jest to cena zauważalnie niższa. Ale czy za niższą cenę dostajemy gorsze wyposażenie? Okazuje się, że wręcz przeciwnie, bowiem w standardzie dostajemy to, co w Nissanie jest za dopłatą lub w ogóle nie jest dostępne np.:

  • inteligentny tempomat i ogranicznik prędkości;
  • system info-rozrywki z nawigacją i 9-calowym ekranem;
  • system audio z 8 głośnikami;
  • podgrzewane fotele przednie;
  • zintegrowane relingi dachowe;
  • pełne oświetlenie LED;
  • 10 (!!) poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, centralna przednia, boczne przód i tył, kurtyny powietrzne przód i tyl, kolanowa kierowcy).

W sumie niczego nie brakuje, choć w ofercie Hondy są różne pakiety dodatków i akcesoriów, ale są one absurdalnie drogie i nieopłacalne. Przykładowo pakiet iluminacyjny, który zawiera białe podświetlenie przestrzeni na nogi, konsoli centralnej czy wnęk klamek, kosztuje… 4726,79 zł. Za podświetlane nakładki na progi zapłacimy 1624,73 zł, a za dodatkowe oświetlenie bagażnika – 864,30 zł. Lepiej ograniczyć się do standardowego wyposażenia.

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar. Podsumowanie

Oba modele są niezwykle ciekawe, ale oferują zupełnie inny pakiet charakterystycznych cech i zalet. Nissan Juke spodoba się młodszym odbiorcom, którym zależy na modnym wyglądzie i ciekawym, nowoczesnym wnętrzu nawet kosztem funkcjonalności. Honda Jazz Crosstar z kolei ma nieco bardziej stonowaną stylistykę, ale stara się zmieścić w niewielkim nadwoziu mnóstwo ciekawych, praktycznych rozwiązań. Oba modele są godne uwagi i na pewno zasługują, aby przyjrzeć im się z bliska przed zakupem.

Nissan Juke vs Honda Jazz Crosstar - podstawowe dane techniczne:

 

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 KM (Multi Mode)

Honda Jazz Crosstae 1.5 i-MMD 109 KM (e-CVT)

Platforma

Renault-Nissan CMF-B HS

Honda Global Small Car

Euro NCAP

5/5

5/5

Wysokość (mm)

1595

1567

Rozstaw osi (mm)

2636

2520

Długość/szerokość (mm)

4210/1800

4090/1814

Pojemność bagażnika (l)

354/1292

298/1199

Cena (zł, brutto)

Od 127 970

od 119 800

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover-MPV/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1362

1253

Pojemność zbiornika paliwa (l)

46

40

Układ napędowy

spalinowy (HEV)

spalinowy (HEV)

Rodzaj paliwa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

Pojemność (cm3)

1598

1498

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, wielostopniowa Multi Mode

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

Osiągi

 

 

Moc (KM)

143

109

Moment obrotowy (Nm)

205 (silnik elektryczny)

253 (silnik elektryczny)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,1

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

165

173

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,0 (WLTP)

4,8 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

114

109

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 KM (Multi Mode)

Honda Jazz Crosstae 1.5 i-MMD 109 KM (e-CVT)

Poduszki powietrzne

6

10

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr.

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena 

 

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 KM (Multi Mode)

Honda Jazz Crosstae 1.5 i-MMD 109 KM (e-CVT)

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik


+

Osiągi

+

+

Podwozie

+


Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa


+

Wyposażenie


+

Cena

+

+

Wynik końcowy

+++++ (5)

+++++++ (7)

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty