Choć bliżej mu do limuzyny niż do crossovera, proporcje koncepcyjnego modelu IMs sprawiają, że tworzy on zupełnie nowy segment. To auto o całkowicie elektrycznym napędzie, o podwyższonej kabinie, z akumulatorem umieszczonym pod nadwoziem. Bardziej przestronne wnętrze, uzyskane za sprawą wydłużenia rozstawu osi, skrywa niestandardowy układ siedzeń „2+1+2” z obrotowymi przednimi fotelami i tylną kanapą, na której mogą podróżować trzy osoby lub którą, po złożeniu obu skrajnych siedzeń, można przekształcić w komfortowy fotel „Premier Seat” na środku, zapewniając jednej osobie prawdziwie luksusowe warunki.
Napęd elektryczny modelu IMs obejmuje szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh oraz dwa silniki elektryczne (z przodu i z tyłu), generujące łącznie 483 KM mocy (360 kW) i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Zasięg wynoszący około 611 km na jednym ładowaniu sprawia, że IMs nie różni się pod tym względem od swoich zasilanych paliwem odpowiedników.
W Nissanie IMs zastosowano napęd na cztery koła pneumatyczne zawieszenie, które dostosowuje się do warunków jazdy, W trybie jazdy autonomicznej pojazd prowadzi się sam, bez ingerencji kierowcy.
Nowością w modelu IMs jest jego łączność ze światem wirtualnym, którą Nissan nazwał „Invisible-to-Visible”. I2V jest trójwymiarowym interfejsem, w którym świat realny łączy się ze światem wirtualnym. Opracowana przez Nissana platforma I2V pomaga pasażerom dostrzec to, co „niewidzialne”, zwiększając poczucie bezpieczeństwa i przyjemność z nowego stylu jazdy.
Możliwość „dostrzeżenia tego, co niewidzialne” zapewnia technologia Omni-Sensing, zaprezentowana niedawno przez Nissana podczas targów CES. IMs jest połączony z informacjami z realnego świata, które są gromadzone i prezentowane za pomocą świata wirtualnego, tworząc wrażenie światów połączonych. Technologia Omni-Sensing oraz łączność ze światem wirtualnym mogą być także wykorzystywane w komunikacji międzyludzkiej.
Przykładowo technologia ta pomaga kierowcy zobaczyć, co znajduje się za zakrętem, i wizualizować precyzyjne informacje o natężeniu ruchu – wraz z przyczyną korków – a następnie ustalić alternatywną trasę w celu zapewnienia bezstresowej podróży. Kierowcy mogą cieszyć się towarzystwem „pasażera” z wirtualnego świata w formie trójwymiarowego awatara siedzącego obok, stworzonego za pomocą rzeczywistości rozszerzonej.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?