Nissan IMs. Podwyższony, sportowy sedan

Mariusz Michalak
Nissan IMsNapęd elektryczny modelu IMs obejmuje szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh oraz dwa silniki elektryczne (z przodu i z tyłu), generujące łącznie 483 KM mocy (360 kW) i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Zasięg wynoszący około 611 km na jednym ładowaniu sprawia, że IMs nie różni się pod tym względem od swoich zasilanych paliwem odpowiedników.Fot. Nissan
Nissan IMsNapęd elektryczny modelu IMs obejmuje szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh oraz dwa silniki elektryczne (z przodu i z tyłu), generujące łącznie 483 KM mocy (360 kW) i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Zasięg wynoszący około 611 km na jednym ładowaniu sprawia, że IMs nie różni się pod tym względem od swoich zasilanych paliwem odpowiedników.Fot. Nissan
Nissan IMs, zaprezentowany podczas targów North American International Auto Show 2019 w Detroit, to zupełnie nowy typ samochodu – „podwyższony sportowy sedan”, wykorzystujący nadwozie, płytę podłogową i technologię napędu opracowane w ramach wizji inteligentnej mobilności Nissana.

Choć bliżej mu do limuzyny niż do crossovera, proporcje koncepcyjnego modelu IMs sprawiają, że tworzy on zupełnie nowy segment. To auto o całkowicie elektrycznym napędzie, o podwyższonej kabinie, z akumulatorem umieszczonym pod nadwoziem. Bardziej przestronne wnętrze, uzyskane za sprawą wydłużenia rozstawu osi, skrywa niestandardowy układ siedzeń „2+1+2” z obrotowymi przednimi fotelami i tylną kanapą, na której mogą podróżować trzy osoby lub którą, po złożeniu obu skrajnych siedzeń, można przekształcić w komfortowy fotel „Premier Seat” na środku, zapewniając jednej osobie prawdziwie luksusowe warunki.

Napęd elektryczny modelu IMs obejmuje szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh oraz dwa silniki elektryczne (z przodu i z tyłu), generujące łącznie 483 KM mocy (360 kW) i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Zasięg wynoszący około 611 km na jednym ładowaniu sprawia, że IMs nie różni się pod tym względem od swoich zasilanych paliwem odpowiedników.

W Nissanie IMs zastosowano napęd na cztery koła pneumatyczne zawieszenie, które dostosowuje się do warunków jazdy, W trybie jazdy autonomicznej pojazd prowadzi się sam, bez ingerencji kierowcy.

Nowością w modelu IMs jest jego łączność ze światem wirtualnym, którą Nissan nazwał „Invisible-to-Visible”. I2V jest trójwymiarowym interfejsem, w którym świat realny łączy się ze światem wirtualnym. Opracowana przez Nissana platforma I2V pomaga pasażerom dostrzec to, co „niewidzialne”, zwiększając poczucie bezpieczeństwa i przyjemność z nowego stylu jazdy.

Możliwość „dostrzeżenia tego, co niewidzialne” zapewnia technologia Omni-Sensing, zaprezentowana niedawno przez Nissana podczas targów CES. IMs jest połączony z informacjami z realnego świata, które są gromadzone i prezentowane za pomocą świata wirtualnego, tworząc wrażenie światów połączonych. Technologia Omni-Sensing oraz łączność ze światem wirtualnym mogą być także wykorzystywane w komunikacji międzyludzkiej.

Przykładowo technologia ta pomaga kierowcy zobaczyć, co znajduje się za zakrętem, i wizualizować precyzyjne informacje o natężeniu ruchu – wraz z przyczyną korków – a następnie ustalić alternatywną trasę w celu zapewnienia bezstresowej podróży. Kierowcy mogą cieszyć się towarzystwem „pasażera” z wirtualnego świata w formie trójwymiarowego awatara siedzącego obok, stworzonego za pomocą rzeczywistości rozszerzonej.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty